عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه دستاورد سفر بایدن را مصرف داخلی برای ایالت متحده تلقی می‌کنیم، تاکید کرد: آثار پوچی این سفر در ماه‌های آینده بیشتر مشخص خواهد شد.

به گزارش سایت خبری ساراپرس؛ سیدعلی یزدیخواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورمان در مذاکرات دست برتر و در حوزه انرژی ابتکار عمل دارد، اظهار کرد: ما هم‌اکنون دست برتر را در همه حوزه‌ها داریم و موقعیت جمهوری اسلامی در منطقه، در هیچ زمان دیگری طی مدت حدود نیم قرن گذشته به استحکام، روشنی و بالندگی امروز نبوده و هیچ زمانی کشورهای مقاومت در دنیا به اندازه امروز منسجم نبوده‌اند.

وی با بیان اینکه آمریکا به دلایل متعدد به کشور ما نیازمند است و باتوجه به جنگ اکراین و بحران انرژی در اروپا و دنیا، در ضعیف‌ترین موقعیت قرار دارد، گفت: حجم ذخایر استراتژیک نفتی آمریکا در طول دهه‌های گذشته به پایین‌ترین حد و قیمت بنزین و فراورده‌های نفتی در غرب و آمریکا به بالاترین حد طی سال‌های گذشته رسیده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه بیان کرد: دوره گردی بایدن در منطقه هیچ دستاوردی برای آنها نداشت و سفرش در زمانی بود که ایالت متحده آمریکا ضعیف‌ترین توان نظامی، اقتصادی و سیاسی را در طول مدت بعد از جنگ جهانی دوم پشت سر می‌گذارد.

یزدیخواه با بیان اینکه استعمارگر فرتوت آمریکا در طول سال‌های ۱۹۴۵ تا ۲۰۲۲ میلادی هیچ زمان به اندازه امروز تحقیر و ضعیف نشده بود، افزود: حضور آمریکا در منطقه بیشتر یک حضور نمادین و تبلیغاتی بوده و برای بهره دادن، هیچ انرژی برایش نمانده است زیرا در پایین ترین مرحله قدرت هستند و موقعیت آنها طوری نیست که اثرگذاری کنند.

وی تصریح کرد: اگر سعودی‌ها و امارات می‌توانستند تولید نفت خود را افزایش دهند نیازی به حضور بایدن در منطقه نبود، شاید در اخبار اعلام کنند تولید نفت افزایش پیدا کرده اما عملا امکان پذیر نیست چون اگر امکان پذیر بود، دولت های عربی اقدام به جبران این میزان نفت در بازار می کردند که قیمت ها به بالای ۱۱۰ دلار کشیده نشود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه دستاورد سفر بایدن را مصرف داخلی برای ایالت متحده تلقی می‌کنیم، تاکید کرد: آثار پوچی این سفر در ماه‌های آینده بیشتر مشخص خواهد شد.

منبع: فارس