عضو شورای اسلامی شهر تهران با حضور در منطقه 17 گفت: مدیریت خوبی در حمل و نقل ایجاد شده است؛ امروز دو میلیون نفر با مترو جابه جا می شوند و سیاست ما این است که به 5 میلیون نفر در روز برسانیم و 70 درصد استفاده از حمل و نقل شخصی را به 30 درصد برسانیم.

به گزارش ساراپرس،پنجاه و سومین جلسه مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران در منطقه ۱۷ با حضور حجت السلام و المسلمین آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران، رضا سیفی شهردار منطقه ۱۷، میثم آل بویه مشاور و مدیر حوزه شهردار، مهدی نعمتی معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی و جمعی از مدیران شهری و معتمدین محلات برگزار شد.

در این جلسه شهردار منطقه در بخشی از سخنان خود، گفت: امیدوارم در سال جدید توفیق خدمت بیشتر و بهتر به مردم شریف این منطقه و به ویژه خانواده معظم شهیدان را داشته باشیم.
حجت الاسلام آقامیری با اشاره به سال گذشته، اظهار کرد: با توجه به اینکه منطقه ۱۷ پروژه های عظیمی دارد، بودجه ویژه ای برای طرح های عمرانی و اجرایی این منطقه برای سال ۱۴۰۳ اختصاص داده شده است، ضمن اینکه پروژه های عمرانی را به صورت محله ای تفکیک کردیم تا بتوانیم به صورت کامل مشکلات محلات را پیگیری و رفع کنیم.
آقامیری تصریح کرد: شهروندان می توانند مشکلات و مسائل محلات خود را به صورت مکتوب به اینجانب و همکارانم تحویل دهند و با توجه به ارائه مسائل و مشکلات محلات کارشناسان شورای شهر در مناطق حضور می یابند و ضمن بررسی پیگیر مشکلات شهروندان شریف منطقه خواهیم بود.
آقامیری گفت: روز گذشته همراه با آقای سیفی از پروژه باغ راه حضرت فاطمه (س) بازدید کردیم که ان شاءالله با برطرف کردن برخی موارد، در سال جاری به بهره برداری برسد.
گفتنی است در این جلسه نعمتی معاون برنامه ریزی گزارشی از پیشرفت پروژه های عمرانی و معضلات و رفع مسائل هر محله ارائه داد. سپس هرکدام از ذینفعان محلات به بیان مسائل و دغدغه های محلات خود پرداختند.
سپس آقامیری به همراه سیفی و جمعی از مدیران شهری در مسجد ابوطلاب(ع) حاضر شدند.
حجت السلام سیدمحمد آقامیری در این دیدار با شهروندان، گفت: بازدیدی از باغ راه حضرت فاطمه (س) در مناطق ۱۷ و ۱۸ داشتیم؛ طرح خوبی اجرا شده که این مسیر باغ راه شود. نگاه ما این است که در هر پروژه اولویت، در استفاده از مردم منطقه باشد.
وی افزود: مردم منطقه ۱۷ به دارالشهدا معروف هستند و منطقه ۱۷ و ۱۸ هر دو مومن نشین هستند و می خواهیم این باغ راه فضایی باشد که به روحیات مردم جواب داده شود و روی این مسئله حساب کرده ایم که در باغ راه در فواصل مختلف میدان گاه های آئینی مثل میدان امام حسین(ع) ایجاد شود.
آقامیری با اشاره به موضوع حمل و نقل، تصریح کرد: در شهر تهران مشکل بزرگ، حمل و نقل است؛ در نظر سنجی که ابتدای مدیریت جدید گرفته شده مردم بعد از آلودگی هوا، حمل و نقل را مسئله دوم بیان کرده بودند. در حال حاضر حدود ۷۰ درصد مردم از حمل و نقل شخصی استفاده می کنند و فقط ۳۰ درصد از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: کاری که سال ۱۴۰۱ انجام دادیم، این بود که حدود ۴۰ درصد از بودجه شهر تهران را به حمل و نقل عمومی اختصاص دادیم و سال گذشته هم برای امسال همین کار را کردیم و بیش از ۴۰ درصد از بودجه شهر را برای حمل و نقل اعم از خرید اتوبوس و واگن مترو اختصاص دادیم.
وی گفت: سال گذشته قرارداد خرید ۲۵۰۰ اتوبوس برای شهر تهران بستیم که تا آخر سال گذشته ۱۴۸۰ دستگاه تحویل داده شد و بقیه امسال تحویل داده می شود. هماهنگی ها برای خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی خارجی انجام شده و امسال در اختیار مردم قرار می گیرد. از تعداد اتوبوس داخلی خریداری شده ۷۰۰ اتوبوس تحویل داده شده و قول داده اند مابقی را امسال تحویل دهند. کاری که مدیریت شهری انجام داده خرید اتوبوس خارجی و داخلی بوده است.
آقامیری اظهار کرد: تهران با این جمعیت به حدود ۱۰ هزار اتوبوس نیاز دارد؛ تعداد اتوبوسی که در شهریور ۱۴۰۰ تحویل گرفتیم، ۱۸۸۰ اتوبوس بود که هزار عدد آن از رده خارج و در پارکینگ بود. با خرید اتوبوس داخلی و خارجی سعی می کنیم حدود ۷ هزار اتوبوس فعال تا آخر امسال در سطح شهر تهران داشته باشیم و بقیه را هم بتوانیم برای سال آینده بخریم که به ۱۰ هزار اتوبوس مورد نیاز تهران برسیم.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت خوبی در حمل و نقل ایجاد شده است؛ اتفاق خوب دیگر خرید خارجی واگن مترو است که در شهر تهران سابقه نداشته است. سال گذشته قرارداد خارجی برای ۱۰۸۰ واگن مترو انجام شده است. امروز دو میلیون نفر با مترو جابه جا می شوند و سیاست ما این است که به ۵ میلیون نفر در روز برسانیم و ۷۰ درصد استفاده از حمل و نقل شخصی را به ۳۰ درصد برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: در دو سال و نیم گذشته تلاش کردیم خرید خوب واگن خارجی و اتوبوس داخلی و خارجی داشته باشیم که نتیجه آن را امسال می بینیم.