فرماندار شهرستان ری گفت: عهدواره چله مهدویت بستری برای انتقال دانسته‌های فرهنگی در حوزه فرهنگ مهدویت است.

به گزارش ساراپرس، حمید زمانی امشب در حاشیه برگزاری آئین اختتامیه دومین عهدواره چله مهدویت استان تهران در آستان حضرت شیخ صدوق (ره) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ایران اسلامی کشوری است که مسیر زیر سایه تعالیم امام زمان(عج) به مسیر خود ادامه می‌دهد.
وی شناخت و ترویج فرهنگ مهدویت را وظیفه اصلی مسئولان عالی فرهنگی کشور دانست و نگاه عمیق و دقیق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اهتمام جدی به ترویج فرهنگ مهدویت را تحسین کرد.
فرماندار شهرستان ری ابراز امیدواری کرد اثرات این آثار فرهنگی بتواند کل کشور را منتفع کند و ما نیز وظیفه خود را که آشنایی با تعالیم مهدویت و جاری کردن این فرهنگ در جای جای کشور است، موفقتر از پیش به سرانجام برسانیم.
زمانی تاکید کرد: در دومین عهدواره چله مهدویت شاهد حضور قاطبه مختلف مردم از علما، خواهران و برادران، فعالان حوزه علمیه، جوانان و سازمان‌های مردم‌نهاد هستیم که به صورت تخصصی در امور مهدویت فعالیت می کنند.
وی افزود: امید است این عهدواره بستری برای انتقال دانسته‌های فرهنگی و برقراری و ایجاد تبادل نظر بین افراد موثر در این عرصه باشد، تا محصول آن پیشرفت هرچه بیشتر در زمینه نشر افکار مهدویت در کشور و به ویژه شهرستان ری باشیم.
فرماندار شهرستان ری هنر را ابزاری مفید برای انجام اقدامات فرهنگی برشمرد و خاطرنشان کرد: شهید آوینی نمونه ملموسی از تحقق این مهم است که خشن‌ترین اتفاق جهان یعنی جنگ را به زیباترین شکل مطرح کرد.
زمانی تصریح کرد: اینگونه است که فرهنگ ایثار، شهادت و تواضع در سخت‌ترین شرایط به زیباترین شکل ممکن نمود یافته و قابل لمس می‌شود.
وی بیان کرد: بر این اساس عرصه هنر بسیار می‌تواند در نمود و عینیت یافتن فعالیت‌های فرهنگی موثر بوده و سریعترین روش برای انتقال مباحث فرهنگی است.