فرماندار شهرستان ری در این مراسم در سخنانی شهید آوینی را معلمی عاشق و روایتگری صادق خواند و گفت: تمام دنیا عطر آثار شهید آوینی را حس کرده است .

به گزارش ساراپرس؛  مراسم بزرگداشت یاد و خاطره فرزند برومند دیار ری، سیدالشهداء اهل قلم شهید مرتضی آوینی با حضور حمید زمانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، سرهنگ پاسدار قنبری فرمانده سپاه ناحیه مقاومت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، اکبری بخشدار خاوران، شربیانی رئیس شورای اسلامی شهرستان ری، نصرالله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، همرزمان شهید آوینی، هنرمندان، اصحاب رسانه و باحضور مردم شهیدپرور و انقلابی ری در محل فرهنگسرای ولاء برگزار گردید.

فرماندار شهرستان ری در این مراسم در سخنانی شهید آوینی را معلمی عاشق و روایتگری صادق خواند و گفت: تمام دنیا عطر آثار شهید آوینی را حس کرده است و فرهنگی که این شهید عزیز آن را به همگان شناسانده است در همین زمان حال نیز رزمنده و بسیجیان مخلصی را تربیت کرده است که یکی از مصداق های آن همین رزمندگان و شهداء مدافع حرم در سوریه و عراق است که با وجود حمایت استکبار و حضور نیروهای داعشی از بیش از ۸۰ ملیت مختلف، با غیرت دینی خود و یاد و خاطره روزهای دفاع مقدس که توسط شهید آوینی روایت شده است، اجازه ندادند که حتی کوچکترین تعرض و جسارتی به حریم آل الله در سوریه و عراق صورت بگیرد.

زمانی ادامه داد: اگر ما مفاهیم والای فرهنگ ایثار و شهادت و این کلیدهای بهشت را به نسل جوان و نوجوان خود بخوبی معرفی و منتقل نماییم، این مملکت از هرگونه آسیبی محفوظ خواهد ماند و اگر در این امر کوتاهی و غفلت بشود قطعا در آینده با مشکلاتی روبرو خواهیم شد. شهیدان قهرمان ما دارای معجزاتی بودند که توسط شهید آوینی و برنامه روایت فتح به همگان معرفی و شناسانده شد. شهدایی که تک تک آنها امامزادگان عشقند و این عشق بوسیله روایت فتح به نسل امروز منتقل گردید.

فرماندار ویژه شهرستان ری بیان کرد: در دوران دفاع مقدس نسلی رشد نمود و تربیت شد که معجزات آنها توسط شهید آوینی منتقل شد و منتقل شد تا به امروز و زمان حال رسید و نتیجه آن سبب تربیت و رشد جوانانی شده است که خالق حماسه هایی مانند دفاع از حریم اهل بیت علیهماالسلام شد. روایت ها و آثار شهید آوینی از مرزهای کشور ما نیز فراتر رفت و نتیجه آن تربیت جوانان مسلمان از کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان شد که عاشقانه یاد و خاطره روزهای جنگ را در سوریه و نبرد با داعش زنده کردند.

معاون استاندار تهران در پایان گفت: از شهید آوینی جمله ای بسیار زیبا و دارای معنایی شگرف به جا مانده است که می گوید: طول و امتداد حادثه عظیم عاشورا به اندازه ای است از روز اول خلقت تا روز قیامت و هرکس در طول عمرش یزید و امام زمانه خود را می بیند و میبایست خود تعیین تکلیف و انتخاب نماید که کدام طرف بایستد و در کدام موضع بجنگد. شهید آوینی و اثر ماندگار او روایت فتح، در شناخت یزیدهای زمانه بسیار تأثیر گذار و بصیرت افزا است که این موضوع ارزش والای کار و راه این شهید بزرگوار را نشان می دهد، راهی که انتهای آن رسیدن به مهم ترین آرزوی زندگی اش یعنی رسیدن به افتخار شهادت در راه حق بود.