دبیر عفاف و حجاب ناحیه حضرت روح الله (ره) از ۴۰ برنامه فرهنگی هنری در هفته عفاف و حجاب خبر داد.

به گزارش ساراپرس؛ فاطمه اصغری سرپرست بسیج زنان ناحیه حضرت روح الله(ره) و دبیر هفته عفاف و حجاب ناحیه حضرت روح الله (ره) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ساراپرس در تبیین برنامه های بسیج زنان در هفته عفاف و حجاب، بیان داشت:به دلیل برداشتن  اجباری حجاب توسط رضاشاه و کشته شدن مردم در مسجدگوهرشاد، از ۱۸ تا ۲۴ تیرماه را هفته عفاف و حجاب نامگذاری کردند. در تعلیمات دینی به مسئله حجاب تاکید فراوان شده است.

 

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی در رابطه با حجاب که فرمودند متانت، وقار، ارزش گذاری زن و سنگین شدن کفه آبرو و احترام است، گفت: بایستی اهمیت حجاب را درک کرد، حجاب مختص بانوان نبوده و مردان نیز باید رعایت کنند  و یک مقوله دوسویه می باشد. شعار هفته عفاف و حجاب ما زیست عفیفانه هست و در خانواده اعم از مرد و زن باید حجاب را رعایت کنند و زیست عفیفانه داشته باشند.

 

دبیر هفته عفاف و حجاب ناحیه حضرت روح الله (ره) با اشاره به اینکه در هفته عفاف و حجاب ۴۰ برنامه فرهنگی تدارک دیده شده، بیان داشت: قبل از آغاز هفته عفاف و حجاب  با سازمان ها و نهادها مطالبه گری انجام دادیم تا کارکنان خود اعم از زن و مرد را ملزم به رعایت حجاب و عفاف کنند. رایزنی با کارخانجات تولید محصولات عفاف و حجاب انجام داده تا اقلام را با قیمتی مناسب در اختیار بانوان متشرع قرار دهیم.

 

اصغری توضیح داد: در هفته عفاف و حجاب، هرروز را با عناوینی چون زیست عفیفانه، زندگی عفیفانه و خانواده تمدن ساز، زندگی عفیفانه و گفتمان جهانی، زندگی عفیفانه و کارآمدی اجتماعی، زندگی عفیفانه و وصیت شهیدان  زندگی عفیفانه و نسل منتظر نام گذاری کرده ایم.

 

وی از دیگر برنامه های این هفته نام برد و گفت: دیدار امام جمعه، اجرای مانورهای لسانی، تقدیر از زنان فعال اجتماعی، برگزاری مسابقات کتابخوانی ، تقدیر از اصناف که ویترین های مناسب دارند، اجرای برنامه های شاد در بوستان ها، برگزاری جشن تکلیف دختران در مساجد، توزیع و نصب آیینه و آویز با عنوان عفاف و حجاب در ناوگان های حمل و نقل شهری که  تلنگری برای زندگی عفیفانه باشد، برگزاری کارگاه های مشاوره ، نشست عفاف و حجاب، برگزاری کارگاه تحکیم خانواده ، پیاده روی خانوادگی، تجمع وقرائت بیانیه به مناسبت عفاف و حجاب، کوهپیمایی کلکچال و …. از برنامه های هفته عفاف و حجاب می باشد.

سرپرست بسیج زنان ناحیه حضرت روح الله(ره) در پایان اشاره کرد: تلاش ما بر این است تا در مسئله حجاب فرهنگ سازی و عفاف و حجاب را در بین زنان و مردان نهادینه سازیم.