هدایت افکار عمومی در زمان بحران
افکار عمومی تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تجربیات شخصی، باورها، ارزش ها و اطلاعات در دسترس عموم قرار می گیرد. در طول یک بحران، احساسات بالا می روند و مردم به دنبال پاسخ و اطمینان هستند. آن ها به دنبال شخصی پاسخگو، شفاف و همدل هستند. از طریق این پاسخگویی است که رهبران می توانند به طور مؤثر احساسات عمومی را هدایت کنند و روایت پیرامون بحران را شکل دهند.
تاکتیک های بازاریابی گمراه کننده یا مخاطب منفعل
وقتی صحبت از تبلیغات به میان می آید، مردم اغلب در معرض فریب هستند، به ویژه به دلیل تأثیر متقاعدکننده تأیید افراد مشهور و تاکتیک های دستکاری که توسط رسانه ها به کار می رود. جذابیت یک چهره مشهور می تواند به طرز باورنکردنی تأثیرگذار باشد و باعث شود افراد به یک محصول اعتماد کنند و به آن اعتقاد داشته باشند، صرفاً به این دلیل که یک سلبریتی آن را تأیید می کند. این ارتباط بین شهرت و اعتبار ابزار قدرتمندی است که توسط تبلیغکنندگان برای تغییر رفتار مصرفکننده استفاده میشود.
Thursday, 9 May , 2024