سرهنگ دوم پاسدار حیدری گفت: یکی‌از ماموریت های مهم ما بصیرت افزایی است . در جهاد تبیین که مقام معظم رهبری تاکید فراوان داشتند،  همایش ها و اغناسازی جوانانی که به سن تکلیف رسیدند را در دستور کار خود قرار دادیم.

به گزارش ساراپرس؛ سرهنگ دوم پاسدار حسن حیدری جانشین فرماندهی سپاه ناحیه حضرت روح الله(ره) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارساراپرس در تبیین اینکه هر ساله هفته ای به نام عفاف و حجاب در جمهوری اسلامی برگزار گردیده و برنامه های این هفته در توسعه و تبلیغ حجاب بین بانوان و نسل جوان جامعه تاثیری دارد، بیان داشت: عفاف و حجاب از زیر شاخه های امر به معروف و نهی از منکر می باشد و از تاکیدات مقام معظم رهبری  بحث احیای امر به معروف و نهی از منکر می باشد. هفته عفاف و حجاب که همه ساله از۱۸تیرماه در سراسر کشور برگزار می شود، به نوعی تلنگری به انسان ها بوده  که بحث عفاف و حجاب را جدی بگیرند ؛ که در آیات قرآن نیز تاکید فراوانی بر آن شده است.  سپاه ناحیه روح الله (ره) ماموریت دارد در هفته عفاف و حجاب نسبت به برگزاری برنامه های اثرگذار  در سطح بخش‌ها و حوزه هایی که بسیج دارد اقدام کند تا عفاف و حجاب در کشور  نهادینه گردد.

 

وی در رابطه با اینکه یکی از مطالبات رهبری از نهادهای فرهنگی، دینی، آموزش و تبلیغ حجاب به عنوان یک پوشش ملی بوده و ما چقدر در تحقق این رسالت موفق بوده ایم، بیان داشت: ما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم و یکی از دستاوردهای انقلاب بحث حجاب هست و وظیفه ذاتی خود می دانیم که از این دستاورد پاسداری کنیم. در مرحله اول در  خانواده خود و در مراحل بعدی در محلات و بین عموم مردم، حجاب را نهادینه خواهیم کرد. در بحث امر به معروف بصورت لسانی در حوزه های خواهران ، برادران و بسیج ادارات گام های خوبی برداشتیم . یکی از برنامه های اصلی ما در هفته عفاف و حجاب این است که تقدیر از خانم های باحجاب در سطح ادارات بشود.

 

سرهنگ حیدری در رابطه با اینکه دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی دائما در کشف حجاب و بی حجابی زنان و بویژه نسل جوان سرمایه گذاری می کنند و چه برنامه های جهادی صورت داده اید، ادامه داد: یکی‌از ماموریت های مهم ما بصیرت افزایی است . در جهاد تبیین که مقام معظم رهبری تاکید فراوان داشتند،  همایش ها و اغناسازی جوانانی که به سن تکلیف رسیدند را در دستور کار خود قرار دادیم. اگر حجاب نزد دختران و پسران به باور قلبی برسد؛ قطعا تحت تاثیر تهاجم فرهنگی هیچ کشوری قرار نخواهیم گرفت. مقام معظم رهبری بارها تاکید فرمودند  که من به آینده خوشبین و به جوانان اعتماد دارم. سردار شهید قاسم سلیمانی صحبت زیبایی را در رابطه با دختران بدحجاب فرمودند که قطعا دختران ما هستند.

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه حضرت روح الله(ره)  در تببین اینکه با توجه به شعار امسال که از سوی مقام رهبری سال اشتغال،  تولیدملی و دانش بنیان ها نامگذاری شده،  برای اشتغال آفرینی واستفاده از ظرفیت علمی زنان در عرصه مدیریتی و ملی کشور چه اقدامی انجام داده اید، تاکید کرد: یکی از معاونت های ما در سطح سپاه، معاونت بسیج سازندگی، اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی می باشد، قرارگاهی تشکیل داده و نیز  هماهنگی هایی با جامعه زنان صورت دادیم، کارگاه اشتغال زایی ایجاد و زنان بی سرپرست و بدسرپرست را شناسایی  و مهارت های آنها را دسته بندی نمودیم. در حال حاضر چندین کارگاه دایر؛ که بانوان در آن مشغول اشتغال هستند.

 

وی در رابطه با برنامه های هفته عفاف و حجاب بسیج ناحیه حضرت روح الله (ره) ، تاکیدکرد: امسال ۴۰ عنوان برنامه اعم از همایش پیاده روی خانوادگی، سرکشی به خانواده های  مدافعان حرم، تقدیر از خانم های محجبه، دیدار با ائمه جمعه، عطر افشانی مزار شهدا، تجلیل از بانوان محجبه ادارات، تجلیل از کسبه عرضه کننده محصولات پوشاک با ویترین اسلامی توسط بسیج اصناف، مانور فرهنگی امر به معروف، تشکر لسانی بسیج اصناف و اتاق اصناف به کسبه ای که ویترین اسلامی ندارند، برگزاری نمایشگاه های اثرگذار در سطح محلات و نیز  برنامه متنوعی را  با همکاری ادارات، سازمان ها،ائمه جمعه، شهرداری ها و دهیاری ها در هفته عفاف و حجاب خواهیم داشت.

 

سرهنگ حیدری در خصوص اینکه شما به منظور استفاده پتانسیل زنان که بعنوان نیمی از جمعیت فعال و سازنده کشورمان هستند چه نقشه راهی پیش بینی کردید، گفت:  زنان، نقش کلیدی را در جامعه دارند و با هماهنگی هایی که با  بسیج جامعه زنان و هئیت های اندیشه ورز شد، بسیاری ازمشکلات ما حل شد.یکی از معاونت های کلیدی سپاه حضرت روح الله (ره) معاونت بسیج خواهران هست. معاونت دیگری  تحت عنوان معاونت خانواده داریم که برنامه های متنوعی را درنظر گرفته اند که در سالروز تولد فرزندان کارکنان این سازمان  پیام تبریک و اهدا هدیه دارند.