شهردار منطقه 17 با اشاره به برطرف شدن گره ترافیکی بزرگراه شهید چراغی، گفت: گره ترافیکی بزرگراه شهید چراغی در محدوده پردیس کیان به همت معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه 17 برطرف شد.

به گزارش ساراپرس، رضا سیفی شهردار منطقه با اشاره به برطرف شدن گره ترافیکی بزرگراه شهید چراغی، گفت: بزرگراه شهید چراغی با توجه به کارکرد فرامنطقه ای آن و دسترسی ویژه به چند ایستگاه مترو، بازار عبدل آباد، بازار زمزم و اتصال به کریدور جنوبی تهران از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی افزود: رفع چالش های ترافیکی بزرگراه شهید چراغی در منطقه ۱۷ یکی از اولویت های مدیریت شهری و معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه بود. در مسیر شرق به غرب بزرگراه، حد فاصل خیابان های ۱۳ تا ۱۷ بزرگراه شهید چراغی، به دلیل عدم عقب نشینی چند ملک در ضلع شمالی بزرگراه، از سال های گذشته مقطع مذکور به دلیل تنگی معبر، باعث به وجود آمدن گره ترافیکی شده بود.
شهردار منطقه ۱۷، تصریح کرد: در همین راستا به همت معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ضمن اخذ مصوبه اداره کل ایمنی و مهندسی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک، عملیات تعریض بزرگراه در محدوده مذکور در دستور کار این معاونت قرار گرفت و کار اجرایی آن از چندی پیش آغاز شد.
سیفی اظهار کرد: برای اجرای این طرح نیاز به جابه جایی تعداد ۲۸ اصله درخت معارض بود که پس از جابه جایی و انتقال به محلی دیگر، طرح عملیات تعریض بزرگراه در محدوده مذکور در قالب کاهش عرض رفیوژ میانی بزرگراه انجام شد و این معبر بازگشایی شد. امیدوار هستیم با کاهش بار ترافیک شاهد تردد روان و ایمن و در نتیجه کاهش تصادفات باشیم.