مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: مردم و نیکوکاران تهرانی در قالب پویش « شور عاطفه‌ها » مبلغ 52 میلیارد تومان به دانش‌آموزان نیازمند کمک کردند.

به گزارش شبکه خبری ساراپرس،سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در گفت و گو با برنامه سعادت آباد رادیو تهران با بیان اینکه در پویش شور عاطفه ها تاکنون بالغ بر ۵۲ میلیارد تومان برای دانش آموزان تحت حمایت و سایر نیازمندان واجد شرایط استان تهران جمع آوری شده است، افزود: ۸۷۰ میلیون تومان از این مبلغ نقدی، ۱۰ میلیارد تومان غیرنقدی است و ۴۱ میلیارد تومان از این مبلغ نیز توسط مراکز نیکوکاری جمع آوری شده است.

وی با بیان اینکه این رقم نسبت به سال گذشته بیش از ۱۵ درصد افزایش داشته است،تصریح کرد: در همین جهت بسته های تحصیلی تهیه و میان دانش آموزان تحت حمایت توزیع شده است و جمع آوری و توزیع کمک ها برای دانش آموزان تحت حمایت همچنان ادامه دارد.

پرپنچی با بیان اینکه هم اکنون ۲۱ هزار و ۴۰۰ دانش آموز و ۱۷۰۰ دانشجو از خدمات کمیته امداد در استان تهران بهره مند می شوند، گفت: از این تعداد ۴۴ دانش آموز و ۲۷ دانشجوی نخبه هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران  به پرداخت هزینه تحصیلی برای دانشجویان تحت حمایت اشاره کرد و افزود: میزان سرانه فعالیت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان تحت حمایت در مقطع کاردانی ۹۰۰ هزار تومان، کارشناسی یک میلیون و ۲۰۰ ، کارشناسی ارشد یک میلیون و ۷۵۰ و در مقطع دکترا ۳ میلیون تومان است.

وی با بیان اهدای کمک های حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین برای تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت ، تصریح کرد: برخی حامیان از دوره ابتدایی تا دانشگاه به تحصیل  دانش آموزان تحت حمایت کمک می کنند.

پرپنچی با اشاره به اجرای طرح مدارس همدل، گفت: طرح مدارس همدل با هدف گسترش و تأمین همه جانبه عدالت آموزشی و تربیتی با همکاری کمیته امداد و آموزش و پرورش طراحی و اجرا شده که به واسطه آن دانش‌آموزان مستعد تحت حمایت کمیته امداد از خدمات آموزشی در مدارس هیئت امنایی و غیردولتی به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه دانش آموزان مستعد برای تحصیل به مدارس غیردولتی و هیأت امنایی معرفی می شوند، خاطرنشان کرد: در همین راستا در سال تحصیلی جدید ۱۱۱۰ دانش آموز  (۵۳۲ نفر دختر و  ۵۷۸ نفر پسر ) تحت حمایت کمیته امداد استان تهران با همکاری آموزش و پرورش در ۵۳۶ مدرسه غیرانتفاعی و هیأت امنایی مشغول به تحصیل شده اند.

وی یاداور شد: به دانش اموزان تحت حمایت در حال تحصیل در مدارس سمپاد ( تیزهوشان) بالغ بر ۳ میلیون تومان  و به دانش آموزانی که در قالب طرح مدارس همدل در مدارس غیردولتی و هیأت امنایی نیز تحصیل می کنند نیز مبلغ ۲  میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی پرداخت می شود.