معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری از وزیر میراث فرهنگی خواست تا برای اصلاح وضعیت ساخت و ساز محله چشمه علی کمک کنند.

به گزارش ساراپرس، حمید زمانی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بناهای تاریخی  اعلام کرد: از اساسی ترین مشکلات شهرری مناطق مسکونی در اطراف بناهای تاریخی است که مردم برای رفع آن منتظر حضور شما بودند.

وی مهمترین چالش ساکنان این مناطق را نبود مجوز برای ساخت و ساز، نوسازی یا افزایش طبقات برشمرد و تصریح کرد: همین مساله موجب جابجایی مردم از این مناطق و تبدیل شدن واحدهای مسکونی به خانه های متروکه و پاتوق برای انجام بزه های اجتماعی شده است.

زمانی لازمه رونق ساخت و ساز در این مناطق را صدور مجوز میراث فرهنگی برشمرد و محله چشمه علی را نمونه بارزی از این مناطق معرفی کرد.
فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: به این دلیل که مردم اجازه ساخت و ساز در این مناطق را ندارند مناطق مسکونی در این محلات در حال ریزش و تخریب است.

وی ادامه داد: این محلات به دلیل ارزش تاریخی در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفته و هر نوع عملیات عمرانی در آن منوط به ورود اداره میراث فرهنگی و صدور مجوز است.