بر اساس نظرسنجى جدیدى که توسط موسسه آنگوس رید به درخواست انجمن سرطان کانادا (۱) صورت گرفته است، دست کم ۳۰ درصد از خانواده هاى کانادایى که با مشکل ابتلا به سرطان روبه رو مى شوند، براى پرداخت هزینه هاى مرتبط با این بیمارى زیر بار قرض مى روند.

نتایج یک بررسى جدید که در سطح ملى در کانادا صورت گرفته است نشان می دهد که سرطان علاوه بر اینکه براى خانواده ها فشارهاى روحى و روانى ویران کننده اى ایجاد مى کند، در بسیارى از موارد هزینه هاى قابل توجهى هم به وجود مى آورد که براى بسیارى از خانواده ها قابل تحمل نیست.

به گزارش ارتباط امروز به نقل از ماهنامه بازار ونکور، بر اساس نظرسنجى جدیدى که توسط موسسه آنگوس رید به درخواست انجمن سرطان کانادا (۱) صورت گرفته است، دست کم ۳۰ درصد از خانواده هاى کانادایى که با مشکل ابتلا به سرطان روبه رو مى شوند، براى پرداخت هزینه هاى مرتبط با این بیمارى زیر بار قرض مى روند.

طبق تجزیه وتحلیل هاى مستندى که مرکز مشارکت علیه سرطان در کانادا انجام داده است، این هزینه ها در سال ۲۰۲۳ به طور میانگین بالغ بر ۲۹۰ دلار در ماه بود. درواقع باید گفت که تشخیص سرطان مى تواند نه تنها ازلحاظ روحى و روانى لطمات سنگینى به خانواده ها وارد کند بلکه ازنظر مالى نیز آنها را به شدت تحت فشار قرار دهد.

طبق نتایج بررسى ” انگوس رید ” ۶۵  درصد افراد که یکى از اعضاى خانواد ه آنها درگیر سرطان بوده است، اذعان کردند که علاوه بر لطمات روحى روانى ناشى از بیمارى، هزین ههاى درمان نیز فشارهاى خردکنند هاى به آ نها تحمیل کرده است.

استوارت ادموندز متخصص و محقق انجمن سرطان کانادا مى گوید: هزینه هاى اضافى که در پى تشخیص سرطان ایجاد مى شود، درست زمانى از راه مى رسد که انبوهى از عوامل استرس زا بر بیمار و خانواده او سنگینى مى کنند. سرطان ازنظر عاطفى، جسمى، روحى و روانى و اجتماعى عوارض منفى خود را دارد. براى یک خانواده

درگیر سرطان، اضافه شدن استرس هاى مالى واقعا غیرقابل قبول است. در این شرایط دولت ها باید از خود بپرسند آیا براى کمک به بیماران سرطانى، به اندازه کافى مسئولیت پذیر هستند و از شهروندان حمایت مى کنند یا خیر؟ والرى مورو که اکتبر گذشته به سرطان پستان مبتلا شد، شرایط بسیار شکننده و نامطمئنى دارد. او که کار آزاد دارد و مادر سرپرست خانواده است، از ماه نوامبر هیچ درآمدى نداشته این در حالى است که باید ماهیانه ۶۰۰ دلار براى هزینه هاى مربوط به بیمارى خود بپردازد.

خانم مورو مى گوید فراتر از لطمه روحى و روانى و مشکلات جسمى که تشخیص سرطان برایش به وجود آورده، با فشارهاى مالى شدیدى هم روبرو شده که هرگز انتظارش را نداشته است. هزینه هاى بعد از عمل، هزینه هاى حمل و نقل، در کنار دیگر هزینه هاى جارى روزانه، آن هم در شرایطى که مدتى است دیگر شغلى ندارد، وضعیت بسیار بدى براى این زن به وجود آورده است.

او مى گوید مى دانم اکثر آن هایى که خود یا عزیزانشان گرفتار سرطان نشده اند، از هزینه هاى ناشى از این بیمارى بى اطلاع هستند.

انجمن سرطان کانادا براى حمایت از خانواده هایى که در چنین شرایطى قرار مى گیرند   در میان  یک رشته تدابیر، اجراى یک برنامه ملى بیمه دارو و گسترش دسترسى به اعتبار مالیاتى براى مراقبین را توصیه کرده است.

آقاى ادموندز مى گویدکاهش هزینه هاى مراقبت از سرطان، یکى از نیازهاى حیاتى جامعه است. به همین دلیل از مردم مى خواهیم که در این مسیر با ما هم صدا شوند تا از دولت فدرال و دولت هاى استانى بخواهیم مراقبت از سرطان را براى افرادى که به آن نیاز دارند، مقرون به صرفه تر کنند.

۱- CCS

انتهای پیام/ مهری خوش طینت/ منبع: ارتباط امروز

  • منبع خبر : ertebatemrooz.ir