۸ بوستان فرامنطقه ای شمال تهران در ۱۳ فروردین با هدف اشاعه فرهنگ نماز جماعت آماده میزبانی از نمازگزاران است.

به گزارش ساراپرس،سید مهدی صباغ شهردار این منطقه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) گفت: با فرارسیدن ۱۳ فروردین و همزمانی شهادت حضرت علی (ع) و روز طبیعت، نماز جماعت ظهر و عصر در ۸ بوستان اصلی منطقه شامل بوستان های نیاوران، نگین، گلابدره، جمشیدیه، پارک ساحلی دارآباد، قیطریه، ازگل و خانواده برگزار می شود.

او همچنین به اقدامات اجرا شده در بوستان ها اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح استقبال از بهار و همزمانی آن با بهار قرآن ساماندهی فضاهای سبز شهری در اولویت طرح های اجرایی منطقه قرار گرفت و اقدامات ساماندهی، بازپیرایی، پاکسازی بوستان های منطقه و فضاهای سبز اجرا شد.

او افزود: برای آماده سازی فضاهای سبز جهت حضور گردشگران علاوه بر بازپیرایی بوستان ها، رنگ آمیزی المان ها شامل پایه چراغ ها، نیمکت ها، سطل های زباله انجام و کلیه معابر داخل بوستان ها رفت و روب و کاشت گل های فصلی نیز به انجام رسید.

شهردار منطقه یک تصریح کرد: گل و گیاه های فصلی شامل شب بو، اطلسی، بنفشه، جعفری، همیشه بهار و … در رنگ بندی متنوع در بوستان های فرا منطقه ای، کاشته شده است.

صباغ با تاکید بر وجود فضاهای ایمن در بوستان ها برای استفاده خانواده ها گفت: با حضور کارشناسان نسبت به چک و کنترل موارد ایمنی از جمله پایه چراغ ها، استخر و آبنماها، وسایل و کفپوش های زمین بازی و کلیه الزامات زیست محیطی وHSE (مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست) مورد بررسی قرار گرفت تا خانواده ها با امنیت و آرامش این روز را در طبیعت بگذرانند.

شهردار منطقه یک همچنین خاطر نشان کرد: نمازخانه های داخل بوستان ها نظافت و سرویس های بهداشتی بازسازی و بهسازی شده اند و در این روز نیروهای خدمات شهری و بازیافت جهت جمع آوری زباله های تر و خشک در بوستان ها حضور خواهند داشت.