مراسم تودیع و معارفه معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری با حضور حجت الاسلام قاضی عسگر تولیت حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، سید علی یزدی خواه نماینده مجلس، فخاری استاندار تهران، و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار گردید.

به گزارش ساراپرس، در این مراسم سیدعلی یزدی با اشاره به نیازها و کمبودهای شهرستان ری اظهار کرد: شهرری قدمتی بیش از ۸ هزار سال دارد و یکی از ۱۵ کهن شهر دنیا است که همواره مهد تشیع، تمدن و پیشرفت بوده و حضور حضرت عبدالعظیم(ع) نیز نعمت بزرگی برای توسعه و ارتقای شهر به شمار می‌رود.

وی افزود: به دلیل همجواری ری با تهران مشکلات پایتخت به ری سرازیر شده و مابه ازای این مشکلات آن‌گونه که شایسته است به این شهر و مردمش خدمات‌رسانی نشده است.

یزدی خواه با اشاره به هزاران کار ارزشمندی که به برکت انقلاب و نظام اسلامی در شهرستان ری صورت پذیرفته گفت: در شهرستان ری بعضی از مشکلات مزمن از جمله بی بهره بودن برخی از روستاها از گاز و آب، مناسب نبودن زیرساخت های شهرک‌های صنعتی، نداشتن سایت مسکن ملی، وجود روان آب ها، زباله ها و بوی نامطبوع و… وجود دارد که می بایست این موضوعات با حفظ حقوق شهرستان، پیگیری شود.

وی افزود: در خصوص حقابه های کشاورزی جلسات متعددی با وزیر نیرو و معاون آبفا وزیر داشته ایم و صورتجلساتی تنظیم شده است اما هنوز قطعی نشده است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر عدم دخالت در انتصاب فرماندار گفت: مجموعه شهرستان از نوع تعامل، برخورد، برنامه ریزی و کار کارشناسی آقای بشارت راضی بودند و زحمات ایشان قابل تقدیر است.

نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: آقای باب الحوائجی می بایست به سرعت اطلاعاتشان را تراز و تکمیل کنند و با برآورد موقعیت ادارات و بررسی سوابق شوراهای فرمانداری و با بهره گیری از تجربیات گذشته، شهرستان را چند گام جلو ببرند. همچنین با حضور در بین مردم در مساجد و محافل و سهولت دسترسی به ایشان و پیگیری های لازم، مشکلات مردم در حوزه های مختلف کم و کمتر شود.