وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ماموریت وزارت ارشاد استقرار جامعه اسلامی در همه بخش ها است.

به گزارش ساراپرس، محمد مهدی اسماعیلی  در اختتامیه عهدواره چله مهدویت استان تهران در آستان شیخ صدوق، اظهار کرد: ماموریت وزارت ارشاد استقرار جامعه اسلامی در همه بخش‌ها است و اگر این استعداد و آمادگی برای سلوک مومنانه وجود نداشته باشد، آرمان نظام نوین اسلامی، تحقق پیدا نمی کند.
وی با اشاره به برگزاری دو دوره از عهدواره چله مهدویت و اظهار امیدواری بر ادامه این سنت حسنه، عنوان کرد: بر تداوم این سنت حسنه در حوزه تعظیم، تکریم پیامبر و حوزه مهدویت که همه بنیان نظری تشکیل دولت اسلامی و فلسفه امیدواری است و به برپایی عدل و داد منتج می‌شود، توجه زیادی داریم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از استان تهران و شهرری به عنوان کانون‌های تاریخی اهل بیت علیهم‌السلام یاد و خاطرنشان کرد: ستارگان بی‌نظیری در این مکان نورانی نفس کشیدند و این میراث گرانقدر اکنون‌ به ما رسیده است.
اسماعیلی اظهار کرد: تهران ام‌القرای جهان اسلام منور به حضور چهره‌های بزرگی همچون عبدالعظیم حسنی (ع) و شیخ صدوق و بسیاری از ستارگان مکتب ولایت و امامت است.
وی بیان کرد: انتظار امام زمان(عج) را می‌کشیم و دست در دست نایبش برای هدایت این نظام اسلامی تلاش می‌کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازنده خواندن انتظار فرج امام عصر (عج) ادامه داد: امام و رهبری انقلاب ما یک مفهوم پیش رونده از مهدویت مطرح کردند و منتظران خودشان باید مصلح باشند تا زمینه دولت کریمه و جهانی فراهم شود.
اسماعیلی افزود: امام خمینی (ره) که ۶۰ سال قبل انقلاب را آغاز کرد به دوره طلایی ظهور چشم داشت و رهبر معظم انقلاب نیز در مقدمه گام دوم انقلاب مقدمه‌ای برای تمدن اسلامی با پسوند ظهور عنوان کردند.
وی تصریح کرد: حیات طبیه تحت زعامت ولایت‌فقیه است و پرچم این انقلاب حسینی به دست صاحب اصلی می‌رساند.
اسماعیلی در پایان ضمن‌ قدردانی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران به منظور ارائه ایده برگزاری عهدواره افزود: همکاری و هماهنگی این وزارتخانه در دولت سیزدهم با کمیسیون فرهنگی مجلس مثال‌زدنی است.
انتهای پیام/*