عملیات اجرایی کمربندی دوم تهران محور ری - ورامین در بخش قلعه نو شهرستان ری با حضور استاندار تهران امروز سه شنبه آغاز شد.

به گزارش ساراپرس به نقل از ایرنا، عملیات اجرایی کمربندی محور ری – رامین به طول ۲.۵ کیلومتر با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران و حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری آغاز شد.

برای تکمیل بخشی از کمربندی دوم تهران در جنوب پایتخت ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است تا با اجرای آن مشکلاتی از جمله رفع گلوگاه ترافیکی و نقاط پرحادثه، مشکلات ایمنی تردد، کاهش تصادفات و زمان سفر و آلودگی هوا برطرف شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: احداث کمربندی دوم تهران از مشکلات چندین ساله منطقه است چون ترافیک سنگین جنوب شرق تهران از سمت ری به سمت ورامین را در بر می گیرد.

خلیل محبت خواه افزود: ۲.۵ کیلومتر طول این پروژه در قلعه نو بر اساس مطالعات مشاوران ارزیابی شده است تا با اجرای آن بتوان بار سنگین ترافیک را که صبح و عصر در این مسیر ایحاد می شود را بر طرف کنیم.

وی اعتبار پیش بینی شده برای این قطعه از کمربندی دوم تهران در بخش قلعه نو را ۱۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: سعی شده تا در کمترین زمان ممکن این طرح اجرا شود از همین رو امیدواریم در کمتر از یک سال شاهد بهره برداری از آن باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به دلیل طولانی شدن این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: معضلات و مشکلاتی که طرح های ما دارد بحث تملک زمین است که در همین طرح نیز اگرچه تملک کل مسیر به طور کامل انجام نشده اما طبق تفاهم نامه منعقد شده با فرمانداری شهرستان ری، مالکان زمین های واقع در طول مسیر اجاره اجرای طرح را داده اند.

حمید زمانی فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح گفت: پیرو سفر رئیس‌جمهور به شهرستان ری، تکمیل کمربندی دوم تهران در بخش قلعه نو مورد تاکید و تصویب قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: با تعامل صورت گرفته بین مالکان اراضی واقع در مسیر اجرای این طرح، پیش‌بینی می‌شود با تملک ۶ هکتار زمین در بازه زمانی یک ساله شاهد اجرا و تکمیل عملیات اجرای این پروژه باشیم.

زمانی با اشاره به اهمیت احداث کمربندی قلعه نو ادامه داد: با توجه به تردد خودروها از شهرستان های پیشوا، قرچک و ورامین به سمت ری ک تهران و به عکس در ساعاتی از روز و هنگام بازگشت به محل سکونت، شاهد ترافیک سنگینی در این محدوده هستیم و با توجه به نقشه این محور، اجرای آن به عنوان راه ارتباطی چند شهرستان اهمیت بسزایی در رفع ابن مشکلات ترافیکی دارد.