معاون پارلمانی رئیس جمهور بهزیستی را جزء نهادهایی قلمداد کرد که بلافاصله پس از انقلاب اسلامی شکل گرفته‌اند و این نشان دهنده اهتمام ویژه نظام اسلامی به موضوع کمک به نیازمندان است و اظهار داشت: هیأت دولت و مجلس شورای اسلامی در حوزه کمک به نیازمندان و محرومان و نهادهای حمایتی چون بهزیستی کوتاهی و مضایقه نکرده و نخواهد کرد.

به گزارش ساراپرس؛سید محمد حسینی که برای دیدار با کودکان کار و خیابان به مرکز ساماندهی این کودکان در جنوب تهران رفته بود فعالیت در بهزیستی را ارزشمند و موثر دانست و بیان داشت: شما کارکنان این نهاد حمایتی احساس نکنید که وقت و عمر شما هدر می رود؛ همین که به این کودکان خدمت می کنید و به جامعه نفع بزرگی را می رسانید کار بسیار ارزشمند و موثری را انجام می‌دهید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه خطاب به مربیان این مرکز بیان داشت: نظام اسلامی نسبت به فعالیت شما بی تفاوت نیست؛ اگر بچه های نگهداری شده در مراکز اینچنینی در جامعه رها شوند مشکلات بسیاری در جامعه ایجاد می شود.

وی ادامه داد: تلاش شما موجب پاک شدن خلا عاطفی به همراه کسب مهارت و ارائه آموزش است که سبب ایجاد و ارتقای روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در این کودکان می شود که این موضوع شایسته بهترین هاست.

وی با بیان اینکه خیران در کشور ما عنایت های ویژه‌ای را در کمک به محرومان جامعه دارند؛ خاطرنشان کرد: فعالیت در حوزه های چون حمایت از محرومین، بسیار مفید و ذخیره آخرت است و دولت به تنهایی و بدون کمک خیران نمی تواند بسیاری از مواد موضوعات را حل و فصل کند و خیران با عنایت به اینکه کمک در مباحث جامعه هدف سازمان بهزیستی باقیات الصالحات تلقی می شود باید این عرصه را خالی نکرده و ضرورت دارد با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای کشور خدمات بهزیستی به خیران جامعه معرفی شده تا آنها بتوانند حمایت‌های خود را هدفمند از گروه‌های هدف تحت حمایت بهزیستی ادامه دهند.

حسینی در پایان این دیدار در خصوص باز کردن گره های قانونی و اصلاح آیین‌نامه‌ها و همچنین پیگیری های خود در هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی را برای رفاه حال جامعه هدف بهزیستی در همه قول های مساعدی داد.

ساماندهی کودکان کار و خیابان، نیازمند عزم جمعی

سرپرست معاونت امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران نیز در این دیدار با تشکر از حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در جمع کودکان کار و خیابان اظهار داشت: ان شاءالله این دیدار و بازدیدهای اینچنینی گره ای از مشکلات جامعه هدف سازمان را باز کند.

فاطمه ارزانیان در ادامه با ارائه گزارشی مختصر از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه کودکان کار و خیابان و با بیان اینکه ساماندهی کودکان کار و خیابان، عزمی جمعی و همگانی می طلبد، تصریح کرد: در این حوزه باید همه دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند و از اهتمام صورت گرفته تشکر می‌کنم.

اشتغال حلقه اصلی حل مشکلات
سرپرست دبیرخانه شورای مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور نیز اشتغال را حلقه اصلی حل مشکلات جامعه برشمرد و گفت: بهزیستی دارای مسئولیت های بسیار زیادی است و این موضوع باعث این شده تا حجم، فشار فراوانی بر این سازمان وارد کند.

مژگان رضازاده در ادامه گفت: اگر همه دستگاه‌های اجرایی به مسئولیت‌های اجتماعی خود توجه کرده و آنها را در قبال جامعه هدف سازمان بهزیستی عملیاتی کنند؛ بسیاری از افراد عضو این سازمان از چرخه حمایت با رعایت کرامت های انسانی خارج خواهند شد و به افراد باقیمانده خدمات‌رسانی بهینه و مطلوب تری ارائه خواهد شد.

گفتنی است؛ محمد رضایی اصل مدیر بهزیستی شهرستان ری و همچنین معاونان مشارکت‌های مردمی و امور اجتماعی این شهرستان و مدیر مرکز کودکان کار و خیابان بعثت هر کدام جداگانه گزارش‌های مختلفی را از ساماندهی، نگهداری و ارائه آموزش های مختلف به کودکان کار و خیابان که در این شهرستان نگهداری می شوند به معاون پارلمانی رئیس جمهور، معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور، معاونان بهزیستی استان تهران و خبرنگاران ارائه کردند.