شهردار منطقه 12 از برپایی پویش ماه مهربانی برای دختران روزه‌اولی این منطقه و جشن و ضیافت افطاری برای مادران و دختران دارای معلولیت، همچنین مراسم افطار برای کارگران زحمت‌کش خدمات شهری و فضای سبز و نیروهای خدوم شهربان و معبربان در سالن‌های مجزای تالار فرهنگیان خبر داد.

به گزارش ساراپرس ، شامگاه گذشته، یک‌شنبه، ۲۷ فروردین‌ماه، هم‌زمان با لحظات پرفیض افطار بیست‌وپنجمین روز ماه مبارک رمضان، شهرداری منطقه ۱۲ میزبان سه گروه مختلف از شهروندان روزه‌دار و کارکنان خدوم شهرداری در سالن‌های مجزای تالار فرهنگیان واقع در ناحیه ۶ این منطقه بود.

بر اساس این گزارش، این گروه‌ها شامل ۷۵ نفر از دختران روزه‌اولی منطقه ۱۲، ۵۳ نفر از مادران و دختران دارای معلولیت که عضو کانون افراد دارای معلولیت منطقه بودند و ۶۵۰ نفر از کارگران خدمات شهری و فضای سبز به همراه ۱۵۰ نفر از نیروهای معبربان و شهربان منطقه می‌شدند که در دو سالن مجزا از مجموعه تالار فرهنگیان با برپایی جشن و مراسم افطاری از آنها پذیرایی شد.
امیر یزدی، شهردار منطقه که در مراسم افطار دختران روزه‌اولی حضور داشت، طی سخنانی خطاب به این دختران گفت: این اتفاق مبارک را به دختران عزیزم که امسال، اولین سالی است که روزه می‌گیرید، تبریک می‌گویم و امیدوارم طاعات و عباداتتان قبول درگاه حق قرار گیرد.
وی هدف از اجرای این برنامه را ایجاد خاطره شیرین از اولین روزه در ذهن روزه‌اولی‌ها بیان کرد و افزود: شما بسیار پاک هستید و دعاهایتان مستجاب می‌شود. حتماً در حق پدر و مادرهایتان دعا کنید و امیدوارم در آینده که خودتان ان‌شاءالله مادر می‌شوید، بتوانید خاطراتی نظیر تجربیات عبادی خود در این روزها برای فرزندان روزه‌اولی‌ به وجود آورید.
پویش ماه مهربانی و برگزاری مراسم تکریم و افطاری ویژه دختران روزه‌اولی و مادران و دختران دارای معلولیت با هدف افزایش همدلی و محبت بین دختران روزه‌اولی و خانواده‌هایشان، تقویت نگرش معنوی به ماه مبارک رمضان و تشویق به اطاعت از امر خداوند برای دختران نوجوان برگزار شد.
در این مراسم به منظور تقدیر از دختران روزه‌اولی، هنگام ورود به آنها پکیج عبودیت (چادرنماز، سجاده و قرآن) و به مادران و دختران دارای معلولیت نیز هدایایی به رسم یادبود اهدا شد. در ادامه، حاضران پس از قرائت قرآن، اجرای تواشیح، سرود و اجرای مسابقه به همراه اهدای جوایز به استقبال لحظات عرفانی اذان مغرب و نماز جماعت رفتند و مراسم با پذیرایی افطار و شام پایان یافت.