استاندار خراسان جنوبی گفت: از آغاز طرح نوروزی تاکنون بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار تردد در جاده‌های استان، اسکان ۳۲۲ هزار و ۹۵ نفر در اقامتگاه‌های رسمی و غیررسمی، بازدید بیش از ۷۳۴ هزار مسافر و گردشگر از آثار تاریخی و طبیعی ثبت شده است.

به گزارش ساراپرس، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی گفت: تا این لحظه استان در کاهش تصادفات جرحی نوروز ۱۴۰۳ رتبه اول و کاهش تصادفات فوتی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده‌ایم.

او یکی از عوامل کاهش تصادفات جاده‌ای در خراسان جنوبی را استقرار سیاه چادرها و جذب مسافران در نقاط حادثه‌خیز استان عنوان کرد و گفت: کاهش تصادف فوتی و جرحی حاصل پای کار بودن همه مسئولان، فرمانداران و مدیران کمیته‌های دوازده گانه ذیل ستاد خدمات سفر است.

او با اشاره به استقرار ۳۹ سیاه چادر در نقاط حادثه‌خیز استان افزود: نصب سیاه چادرها در این نقاط در کنار جاذبه داشتن، فضای مثبت و مفرح که برای مسافران و گردشگران ایجاد می‌کند به هدف اصلی یعنی کاهش تصادف می‌رسیم.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: سیاه چادرهای عشایری تا پایان طرح نوروزی به خصوص روز ۱۳ فروردین که موج بعدی سفرها محسوب می‌شود باید ادامه یابد تا شاهد خدمات دهی خوب به مسافران نوروزی به ویژه کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای باشیم.