سرهنگ جلیلیان افزود: باند برادران دالتون ها که در محله دولت آباد عرضه اندام، قدرت نمایی و مزاحمت برای شهروندان ایجاد می کردند، طی اقدامات فنی و اطلاعاتی دستگیر شدند.

به گزارش سایت خبری ساراپرس؛ سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ساراپرس در رابطه با اینکه با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و وقوع جرم مشهود بی حجابی فرماندهی تحت امر جنابعالی چه طرح های ضربتی در این خصوص به اجرا در می آورد، بیان داشت: فرمانده انتظامی شهرستان ری در تبعیت از فرماندهی انتظامی تهران و حسب تبعیت از سردار رحیمی در بحث مقابله با بدحجابی طرح ویژه ای را از ابتدای سال جاری شروع و روزانه از ساعت ۹صبح تا ۹شب تعداد ۹ نفر از همکاران خانم و به سرپرستی مسئول دایره امنیت اخلاقی پلیس امنیت اخلاقی شهرستان ری با هدف گذاری و الویت بندی در نقاطی که هم پیک جمعیت و نیز جرایم اخلاقی وجود دارد، با وجود تجهیزات و خودرو فعال می باشند. در ابتدا با تذکر لسانی و درصورت مواجهه با عدم تمکین طبق مقررات رفتار خواهدشد. تیم های نامحسوس ما در سطح شهر فعال هستند و اگر داخل خودرو فردی کشف حجاب نماید، پلاک خودرو را یادداشت و از طریق سامانه پیام برای صاحب خودرو پیامکی ارسال گردیده، فرد به مرکز احضار واز او تعهد گرفته می شود ودر صورت ارتکاب مکرر برخوردهای قضائی و قانونی جدی تر بعمل می آید.

وی در رابطه با اینکه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به منظور پیشگیری و مقابله با افزایش سرقت ها اقدام به تاسیس قرارگاه واکنش سریع نموده است، آیا فرماندهی انتظامی ری نیز این چنین اقدامی را در دست اجرا دارد، اظهار کرد: فرماندهی انتظامی شهرستان ری در تبعیت از فرماندهی انتظامی تهران بزرگ این قرارگاه را ایجاد کرده و این مربوط به جرایم خشن با الویت کیف قاپی می باشد. اکیپ های محسوس و نامحسوس موتورسواران که آموزش دیده بوده و قدرت مانور دارند در سطح شهر فعال هستند و به محض وقوع سرقت قاپ زنی یا کیف قاپی شهروندان با ۱۱۰ تماس حاصل کرده، از طریق سیستم موقعیت یاب برای همکاران ما لوکیشن ارسال و نزدیکترین واحد به محل وقوع جرم واکنش نشان داده و موضوع را پیگیری می کند. خوشبختانه از زمان تاسیس این قرارگاه جرایم قاپ زنی و کیف قاپی کاهش بسزایی داشته است.

سرهنگ جلیلیان درخصوص اینکه میزان ارتکاب جرایم خشن و سرقت های خرد در سال جاری در مقایسه با سال گذشته چه میزان رشد یا کاهش داشته است، افزود: در ۳ ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش جرایم خشن، ۵ درصد کاهش سرقت و ۴۱درصد افزایش دستگیری سارقان را داشتیم که با توجه به مشکلات اقتصادی و اینکه بیماری کرونا مهار شده و حضور مردم در سطح شهر افزایش داشت، پیشرفت فوق العاده ای بود.

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به بزرگترین پرونده های مربوط به باندهای خلافکار که در سال جاری به آنها رسیدگی و مختومه گردید، توضیح داد: باند برادران دالتون ها که در محله دولت آباد عرضه اندام، قدرت نمایی و مزاحمت برای شهروندان ایجاد می کردند، طی اقدامات فنی و اطلاعاتی ۵ نفر از اعضای اصلی باند را که در داخل استان و نیز در اقصی نقاط کشور مخفی شده بودند با گرفتن مجوز رسمی دستگیر کرده که تقدیر و تشکر شهروندان را نیز در بر داشت.

وی با اشاره به دستگیری فردی بنام وحید که در منطقه باقرشهر مردم را آزار داده و قدرت نمایی می کرد، اشاره کرد: همکاران در محلی که وحید قدرت نمایی کرده بود، حاضر و به آن اخطار می دهند و تیر اندازی هوایی می کنند؛ لکن ظاهرا توجهی نمی‌کند که همکاران ما طی یک اقدام عملیاتی هر دو پای وحید شرور را مورد شلیک قرار می دهند که اکنون نیز پای آن قطع شده و مرد خوشحال شدند.

فرمانده انتظامی ری افزود: در ابتدای سال شروری، یکی از شهروندان را که در یکی از پارک‌های مرکزی شهر در حین اقامه نماز بود را با شلیک تیر اسلحه ساچمه ای مصدوم می کند؛ که بلافاصله همکاران حضور پیدا می کنند و تیم های عملیاتی به سرکردگی شخص رئیس کلانتری و این نفر را در محل که مخفی شده بود شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی می دهند.

سرهنگ جلیلیان با اشاره به پرونده دو خواهر که شریک مالی در کلینیک زیبایی بودند، بیان کرد: به علت اختلافات مالی یک نفر از آن خواهرها، کلینیک را به آتش می کشد؛ که همکاران طی اقدامات فنی فرد خاطی را دستگیر کردند.

وی تاکید کرد: به دلیل بی نظمی هایی که در میدان اصلی شهرری که پاتوق معتادین متجاهر ودستفروشان شده بود که طی یک اقدامی عملیاتی آن محل را پاکسازی کردیم و مردم تقدیر کردند؛ لکن باتوجه به اینکه امرار معاش داشتند در این زمینه با مدیریت شهری نشستی برقرار کردیم و از آنها درخواست نمودیم تا محل مناسبی را برای آنها درنظر بگیرند.

سرهنگ جلیلیان بیان کرد: باند پنج نفره که متشکل از ۳نفر آقا و ۲نفر خانم بود در ۴۸ساعت گذشته که برای یکی از شهروندان در محله ۱۳ آبان که محل کسب و کار و صنف وی بود با شمشیر و قمه به آنجا حمله و موجبات تخریب محل کار او را فراهم کرده ونیز شعار نویسی علیه شخص کرده بودند و سپس در نقاط مختلف تهران و استان های اطراف تهران متواری شده بودند؛ که طی عملیات های مختلفی شناسایی و دستگیرشدند.

وی در پایان توصیه ای به شهروندان کرد و گفت:انتظار دارم که اولا حداقل ایمنی و استانداردها در محل زندگی و نیز کسب و کار رعایت کنند. هرگونه موارد مشکوک را به ۱۱۰ یا نزدیکترین مرکز انتظامی اطلاع دهند. و جهت هرگونه تقدیر، تشکر، انتقاد از همکاران نیروی انتظامی با ۱۹۷ تماس حاصل نمایند.