بخشدار مرکزی ری در رابطه با اینکه با توجه به مقاومت تعداد محدودی از دختران جوان در برابر پذیرش حجاب، بنظر می رسد بعضا نهادهای فرهنگی و دینی ترک فعل کرده اند، برای جبران این بی عملی چه کار بايد کرد، گفت: در حوزه های مد و لباس ، بایستی طراحی شود . تمام بانوان، بایستی به این باور برسند که حجاب مصونیت می آورد و نه محدودیت.

به گزارش ساراپرس، مراسم فدای دخترم در دهه کرامت در بقعه بی بی شهربانو شهرستان ری با حضور جمعی از دهیاران، بخشداران، اعضای شورایاری و جمعی از دختران و مادران برگزار گردید.

حمیدرضا شریفهابخشدار مرکزی شهرستان ری در حاشیه مراسم در گفتگو با خبرنگار ساراپرس در تبیین این مراسم، بیان داشت:از ۱ ماه گذشته تا امروز جشن بزرگ فدای دخترم را که مختص دختران روستاهای بخش مرکزی شهرستان ری را با غرفه های متعدد ورزشی، نسیم بهشت، شکوفه های مهدوی ، مشاوره، بحث های تبیینی در حوزه های فرهنگی دختران برنامه ریزی کردیم.
وی در رابطه با اینکه تاکنون چه طرح ها و برنامه هایی برای نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب برای نسل دختران جوان به اجرا درآورده اید، بیان داشت: از دستگاه های متولی امر، گروه های جهادی در بخشداری دعوت بعمل آمد و طی جلساتی به یک سناریویی رسیدیم که کار را از کجا و با چه ابزارهایی شروع کنیم.

وی در خصوص اینکه بخشداری تاکنون برای دختران جوان جهت آموزش مهارت های زندگی، کارگاه یا دوره های مهارت آموزی برگزار نموده است، ادامه داد: با توجه به اینکه ما از دستگاه های متولی نیستیم؛ لیکن برنامه های دستگاه های مربوطه را دنبال و به آنان در اجرای برنامه هایشان یاری خواهیم رساند.

شریفها در رابطه با اینکه این بخشداری در دهه کرامت چه برنامه هایی را تدادک دیده است، گفت: تلاش شده تا فضای شادی را بتوانیم ایجاد کنیم. دستگاه های دیگر اعم از آستان عبدالعظیم الحسنی، اداره ارشاد، اداره اوقاف اسلامی، اداره تبلیغات اسلامی ری برنامه های مختلف دارند که به ترتیب اجرایی و دختران سرزمینمان می توانند استفاده کنند.

بخشدار مرکزی ری در رابطه با اینکه با توجه به مقاومت تعداد محدودی از دختران جوان در برابر پذیرش حجاب، بنظر می رسد بعضا نهادهای فرهنگی و دینی ترک فعل کرده اند، برای جبران این بی عملی چه کار باید کرد، گفت: در حوزه های مد و لباس ، بایستی طراحی شود . تمام بانوان، بایستی به این باور برسند که حجاب مصونیت می آورد و نه محدودیت.