جمع آوری و رفع سد معبر غیر مجاز توسط واحد‌های صنفی در معابر عمومی در راستای اجرای پنجمین طرح ویژه موضوعی، با حضور فعال نیروهای شهرداری منطقه یک مستقر در نواحی دهگانه آغاز شده است.

به گزارش ساراپرس، حسین بیاتانی مشاور اجرایی شهردار و مسئول ستاد ناحیه محوری شهرداری این منطقه گفت: طرح های ویژه موضوعی در شهرداری منطقه یک تا امروز شامل ایمن سازی معابر و جمع آوری زوائد فیزیکی، پاکسازی و ساماندهی زمین های بایر، اصلاح حصار و داربست ساختمان های در حال ساخت، ایمن سازی، مرمت و رنگ آمیزی ایستگاه های اتوبوس بوده است که تا کنون حدود ۴۰۰ مورد ماموریت در منطقه طی این طرح ها اجرا شده است.

او تصریح کرد: در همین راستا از ابتدای آذرماه سال جاری، پنجمین طرح با موضوع جمع آوری سایبان ها، میز و صندلی ها و مشعل های گازی غیر مجاز از مقابل واحد‌های صنفی آغاز شده است.

وی افزود: طبق تبصره یکم ذیل بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها هرگونه سد معبر عمومی، اشغال پیاده‌روها، میدان ها، بوستان ها، باغ های عمومی و … برای کسب و یا سکنی و یا هر عنوان‌ دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد نمودن معابر و اماکن مذکور فوق به وسیله مامورین خود راساً‌ اقدام کند.

بیاتانی تصریح کرد: با توجه به مزاحمت واحد‌های صنفی به ویژه اغذیه فروشانی که نسبت به تصرف پیاده رو مقابل ملکشان اقدام نموده اند این طرح در اولویت کاری نواحی دهگانه و ناحیه کوهستان شهرداری منطقه یک قرار گرفته است و از ۱۰ دی ماه به صورت ویژه در حال اجرا است.