دکتر عبدالحسین کلانتری گفت: ستاد جهاد تبیین با همکاری ستاد وزارت علوم، معاونت های ذیربط و دانشگاهها مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را در دستور کار قرار دادند. این اقدام امتداد پیدا کرد و در این ایام هم تشدید شده است.

به گزارش ساراپرس به نقل از گویای صنعت،دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درحاشیه مراسم شهدای ۱۶ آذر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گویای صنعت در تببین اینکه معاونت فرهنگی وزارت علوم به منظور تحقق منشور رهبری درباره جهاد تبیین و معرفی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران توسط این وزارتخانه در عرصه دانشگاهی کشور چه نقشه راهی را اجرایی کرده است، گفت: از ابتدای بحث ابلاغ جهاد تبیین، ستاد جهاد تبیین در وزارت علوم شکل گرفت. ستاد جهاد تبیین با همکاری ستاد وزارت علوم، معاونت های ذیربط و دانشگاهها مجموعه‌ای از فعالیت‌ها را در دستور کار قرار دادند. این اقدام امتداد پیدا کرد و در این ایام هم تشدید شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان را با دستاوردهای انقلاب اسلامی وشرکت های دانش بنیان و محصولاتشان آشنا کردیم، بیان کرد: از مراکز صنعتی در استان و منطقه دیدن کردند و تمام این برنامه ها را تحت عنوان اردوهای راهیان پیشرفت شکل دادیم. اردوهای راهیان پیشرفت نزدیک یک ماه است که ابلاغیه آن به دانشگاه هاصورت گرفته است و موظف هستند جهت آشنایی بیشتر دانشجویان و دستاوردهای کشور که عمده آن توسط همان نخبگان و فارغ التحصیلان کشور و دانشگاهی حاصل آمده این تورها را تدارک ببینند .

وی از دیگر برنامه ها در جهت تحقق اجرای جهاد تبیین نام برد و گفت:حضور در مساجد، برپایی تریبون های آزاد از دیگر اقدامات صورت گرفته بود. نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و دانشگاهی کشور نیزاز شنبه در نمایشگاه دائمی در تهران برگزار می‌شود؛که تمامی شرکت های دانش بنیان، انجمن های علمی -دانشجویی در آن حضور دارند؛ که مجموعه دستاوردهای خودشان را نشان می دهند. معتقدیم که به فرموده رئیس جمهور، دانشجویان می توانند راویان خوبی برای پیشرفت کشور باشند.