اصلانی گفت: دشمنان بدانند، ما زنان مسلمان ایرانی به لحاظ قدمت فرهنگی و تمدنی که داریم، پای خانواده، غیرت و شرف ایستاده و بدانند که خدشه ای به این نظام و انقلاب نمی توانند وارد کنند.

به گزارش شبکه خبری ساراپرس، مینو اصلانی رییس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین (ع) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ساراپرس در خصوص تبیین جایگاه و نقش زنان دربعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بیان داشت: ضرورت دارد تا این جایگاه از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد؛ اما آنچه مشخص است اینکه زن مسلمان در پیروزی انقلاب اسلامی، تداوم، ساخت و پیشرفت کشور در عرصه های مختلف فرهنگی ، علمی، آموزشی، سیاسی، اقتصادی فرهنگی، ورزشی و بسیاری از امور نقش تعیین کننده و کلیدی را داشته است.

وی با اشاره به اینکه زنان در دوران انقلاب اسلامی با حضور خود و نقش‌آفرینی در صحنه های تمام عیار مبارزه با رژیم پهلوی، خائن و نوکر آمریکا نشان داد که زن عفیف و شریف ایرانی در مبارزه با ظلم پیشقدم بوده و کوتاه نخواهد آمد، ادامه داد: زنان در مبارزات پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشتند تا جایی که رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمت الله فرمودند که اگر زنان نبودند این نهضت به پیروزی نمی رسید.

اصلانی با تاکید بر اینکه شاکله انقلاب اسلامی در خصوص حضور و ظهور زن مسلمان اینچنین بود و نیز حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که زن باید در مقدرات کشور حضور داشته باشد، بیان داشت: ما در تمام دستگاه‌های دولتی شاهد حضور زنان به صورت ساختارمند هستیم و نیز مجلس شورای اسلامی با بیش از ۲۰۰ قانون در جهت تقویت حضور زنان از جمله طرح حمایت از خانواده، طرح ملی عفاف و حجاب و.‌.. مصوب کردند؛ که همه اینها در واقع نشانگر حضور زنان در بخش های مختلف هست.

رییس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه امام حسین (ع) گفت: یک مقایسه کوتاه با قبل از انقلاب نشان می‌دهد که در قبل از انقلاب در بسیاری از مراکز کشورمان بیش از ۷۰ درصد زنان سواد خواندن و نوشتن نداشتند ؛ که بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با ایجاد نهضت سواد آموزی کلاس های نهضت شروع به فعالیت کرد؛ حتی شرایط طوری شد که کهنسالان هم در این کلاس‌ها شرکت کردند و از نعمت خواندن و نوشتن بهره بردند. مراکز علمی، آموزشی بسیاری برای دختران کودک و نوجوان و زمینه حضور آنها در دانشگاه ها بسیار فراتر از آنچه متصور می شد، فراهم گردید. امروز بیش از ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور را خانم ها تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه ورزشی قبل از انقلاب در بین بانوان به تعداد تعداد ۱ تا۲مدال بیشتر نداشتیم و امروزصدها مدال در عرصه های بین المللی توسط بانوان و زنان ورزشکار ما به دست آمده است، افزود: در حوزه نویسندگی ما بیش از ۱۲ هزار نویسنده زن در تراز ملی و بین المللی همراه با حضور توام با حیا داریم؛ که فرهنگ منحط غربی و لیبرال دموکراسی غربی آن را نمی‌پذیرد. در همین اغتشاشات اخیر بارها سلطنت‌طلبان، منافقین، شبکه مختلف از جمله اینترنشنال که با پول‌های کثیف سعودی که آبشخور آنهاست، مطرح می‌کردند؛ زن ایرانی عریان باشد، اگر عریان باشد، انسان است و این سطح نگاه پایین آنهاست؛ لیکن دنیا از این مسئله عبور کرده و به سمت معنویت قدم گذاشته است. کتاب‌هایی که در رابطه با هویت خانواده اعم از جنگل خانواده که در غرب به رشته تحریر درامده، همگی خواهان بازگشت به انسانیت هستند. بنابراین این دست و پاهایی که این اراذل و اوباش شبکه های فارسی زبان می زنند به خاطر فکر های حیوانی سطح پایین خودشان است. امروز دنیا به دنبال گفتمان اخلاق، انسانیت و شریف بودن است لذا چون انقلاب سلامی این پیام را بسیار زیبا و بر مبنای فطرت به دنیا مخابره می‌کند دست و پا می‌زنند تا دمی برای اربابانشان تکان دهند تا شاید بتوانند سودهای کلان را از لذت های جنسی غیر متعارف به جیب سرمایه‌گذاران سرازیر کنند و خود آنها نیز بازیچه های دست صهیونیستی و آمریکا هستند و کاری از پیش نمی‌برند و زن مسلمان ایرانی از هزاران سال پیش با افتخار در کنار خانواده بسیار فعال و پویا، اهل معرفت، علم، ادب و اخلاق بوده است.

اصلانی با تاکید بر این نکته که غرب می‌خواهد به شرافت، ایستادگی و مقاومت لطمه وارد کند و به تعبیر قرآن می خواهد نور الهی را خاموش کند، بیان کرد: بدانند که ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و همچنان استوار، پابرجا، محبوب تر از همیشه می باشد و آنها که خواب فروپاشی نظام جمهوری اسلامی را میبیند در زیر خروارها خاک خفته اند و در برزخ خودشان درگیرند. دشمنان بدانند، ما زنان مسلمان ایرانی به لحاظ قدمت فرهنگی و تمدنی که داریم، پای خانواده، غیرت و شرف ایستاده و بدانند که خدشه ای به این نظام و انقلاب نمی توانند وارد کنند.