به گزارش ساراپرس؛ سرگرد پاسدار هادی حفیظی فرمانده سپاه شهرستان قدس در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر ضمن اشاره به محدود نبودن امر به معروف به موضوع حجاب بیان کرد : « فضایی که امروز در جامعه مشاهده می کنیم ، برخی از موارد بی حجابی و سستی در فرائض ، […]

به گزارش ساراپرس؛ سرگرد پاسدار هادی حفیظی فرمانده سپاه شهرستان قدس در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر ضمن اشاره به محدود نبودن امر به معروف به موضوع حجاب بیان کرد : « فضایی که امروز در جامعه مشاهده می کنیم ، برخی از موارد بی حجابی و سستی در فرائض ، محصول یک فرایند بلند مدت است . این پدیده فرهنگی ، اجتماعی و اعتقادی براساس یک اتفاق پدید نیامده و دشمن در طول چند دهه برای تغییر باورهای مردم فعالیتهای بسیاری کرده است و حضرت آقا بارها با عنوانهای مختلف خطر آنرا گوشزد کرده اند، اما خیلی از مجموعه ها و جریانهایی که باید با دغدغه ورود می‌کردند ، متاسفانه بی تفاوت از این موضوع گذشتند . باید بدانیم که اگر غفلت کنیم خاکریز‌های فرهنگی را یکی پس از دیگری از دست خواهیم داد .

حفیظی ادامه داد : برخورد با موضوع عفاف و حجاب فارغ از اقدامات سلبی بیشتر ریشه در حوزه فرهنگی ، تربیتی و اعتقادی دارد . هر چقدر ما فشار را بیشتر کرده و برخورد کنیم اگر اعتقاد فرد بر این باشد که اینکار را انجام ندهد بالاخره راهی پیدا خواهد کرد .

حفیظی خاطرنشان کرد : دشمن در تلاش است بحث حجاب را از یک موضوع اعتقادی و فرهنگی تبدیل به موضوع سیاسی و امنیتی کند و سعی می کند در جامعه ارزش ها را به ضد ارزش تبدیل کند که این اتفاق خطرناکی است. این افرادی که اقدام به هنجارشکنی می کنند عمدتا از سر غفلت است و باید در گام اول با نگاه دلسوزانه کمک به جلوگیری از این انحرافات نمود . گروه های مختلفی که در بحث امر به معروف تکلیف مدارانه فعالیت میکنند باید مراقب دام دشمن بوده و هوشمندانه عمل کنند.

فرمانده سپاه ناحیه حضرت مهدی موعود (عج) در پایان نشست تاکید کرد : تا وقتی به موضوع حجاب به عنوان یک فرهنگ عمومی نگاه نکنیم و در حد فرمایشی و دستور به دستگاهها باشد اثری نخواهد داشت. مجموعه های خودجوش که در حوزه عفاف و حجاب در حال فعالیت هستند باید به صورت متحد و با گذراندن آموزش های لازم عمل کنند . همچنین در حوزه راهبردی و کلان هم باید اثر گذاری داشته باشیم و یکی از این مسائل کلان ، مطالبه از صدا و سیما و مجلس است .