مجری طرح سامانه هوشمند خدمات اجتماعی گفت: با راه اندازی این سامانه هوشمند با یک کلیک متقاضی درخواست خود را از دورترین نقطه کشور به دست کارشناس مربوطه می‌رساند و کمتر از یک ثانیه این اتفاق می‌افتد.

اواخر آبان ماه گذشته بود که مدیرعامل بنیاد علوی مرحله آزمایشی پنجره واحد خدمات‌ اجتماعی بنیاد مستضعفان را رونمایی کرد  و این سامانه قرار است تمامی خدمات بنیاد علوی را به صورت یکپارچه در فضای مجازی به جامعه هدف ارائه دهد. شعیب اصلاح مشاور مدیرعامل بنیاد علوی و مجری طرح سامانه هوشمند خدمات اجتماعی در این زمینه می گوید این سامانه از مرحله آزمایشی عبور کرده و در حال حاضر ۴ خدمت در حوزه تسهیلات را ارائه می دهد.

به گزارش ارتباط امروز وی افزود: خدمات پیش بینی شده با محوریت تسهیلات قرض الحسنه با عنوان وام های معیشت، ودیعه مسکن، اشتغال، تعمیر و تکمیل مسکن به عموم محرومین کشور ارائه می شود و به مرور زمان، ارائه خدمات در حال افزایش است .

مجری طرح سامانه هوشمند خدمات اجتماعی در پاسخ به پرسش که این سامانه چند درصد بروکراسی اداری برای رسیدگی به درخواست های محرومان را حذف می کند، گفت: با راه اندازی این سامانه هوشمند با یک کلیک متقاضی درخواست خود را از دورترین نقطه کشور به دست کارشناس مربوطه می‌رساند و کمتر از یک ثانیه این اتفاق می‌افتد.

مشاور مدیرعامل بنیاد علوی افزود: این درحالی است که پیش از آغاز به کار این سامانه به عنوان مثال در یکی از نقاط محروم کشور در منطقه دیشموک استان کهگیلویه و بویر احمد یا منطقه زهک استان سیستان و بلوچستان، فردی درخواست وام قرض‌الحسنه یا درخواست کمک معیشتی و یا در حوزه سلامت درخواستی دارد، باید نامه بنویسد و این نامه را در مرکز استان به یک مقام مسئول ارائه کند تا این مقام مسئول نامه را به دفتر مرکزی در تهران بیاورد. چقدر زمان، وقت و هزینه باید صرف شود تا بتواند این درخواست را مطرح کند؟ اصلاح با این توضیح که خدمات الکترونیکی ارائه شده در این سامانه به ۷ دسته تقسیم می شود، گفت : وام قرض الحسنه، علمی و پژوهشی (در حوزه دانشجویان مستعد)، سلامت و درمان، مسکن، حمایت از گروه های جهادی ومردمی ، آبادانی و پیشرفت مناطق محروم و فرهنگی و آموزشی این ۷ دسته را تشکیل می دهند.

وی درباره فرآیند رسیدگی به درخواست ها در سامانه پنجره واحد خدمات اجتماعی افزود: درخواست‌ها پس از ثبت توسط متقاضیان به صورت خودکار به کارشناس مربوطه در واحد رسیدگی کننده ارسال می‌شود و پس از انجام بررسی‌های داده‌ای و سیستمی، استعلامات، اهلیت سنجی و بعضاً بررسی میدانی در صورت تایید به واحد مجری ارجاع می‌شود.

شعیب اصلاح در ادامه افزود: درخواست ها پس از تایید خدمت، به متقاضی اطلاع‌رسانی می‌شود که در صورت نیاز به تکمیل اطلاعات و یا ارجاع متقاضی به مراکز همکار (نظیر بانک‌های عامل در فرآیند وام قرض الحسنه) از متقاضی دعوت می‌شود تا نسبت به تکمیل فرآیند و اخذ خدمت اقدام نماید.

مجری طرح سامانه هوشمند خدمات اجتماعی با بیان اینکه بازه زمانی رسیدگی بر مبنای نوع درخواست ها متفاوت است گفت: به طور مثال برای رسیدگی و تایید وام‌های قرض الحسنه معیشت و معرفی متقاضی به بانک ، ۱۰ روز کاری و برای وام‌های کلان اشتغال در مناطق محروم، ۴۵ روز کاری در نظر گرفته شده است. ممکن است فرآیندهایی با پیچیدگی کمتر در حداکثر ۴۸ ساعت رسیدگی شوند.

وی همچنین از پشتیبانی ۲۴ ساعته سامانه و به صورت آنلاین خبر داد و گفت: این پاسخگویی از طریق خط ویژه و پشتیبانی بر خط بر روی پنجره واحد راه اندازی شده و پاسخگوی متقاضیان است.

مشاور مدیرعامل بنیاد علوی با بیان این جمله که تمامی خدمات عمومی بنیاد علوی در این سامانه در مناطق محروم به جامعه هدف ارائه می شود، گفت: مخاطبین این پنجره، افراد حقیقی و حقوقی هستند که مستقیماً خدمت را دریافت می‌نمایند و یا به عنوان نماینده بنیاد علوی در مناطق آبادانی و پیشرفت فعالیت دارند.

گفتنی است تمام افراد حقیقی و حقوقی ایرانی ( مناطق محروم ) با داشتن یک خط تلفن همراه می‌توانند پس از ورود از طریق درگاه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، به نشانی https://my.alavi-bonyad.com بهره مند شوند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : ertebatemrooz.ir