شهردار منطقه 17 با اشاره به مهم ترین و شاخص ترین اقدامات و فعالیت های معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه در سال 1402، گفت: طی سالی که گذشت علاوه بر اقدامات دیگر این معاونت، 26 طرح ترافیکی در راستای ایمن سازی و ساماندهی و روان سازی ترافیکی در سطح منطقه اجرا شده است.

به گزارش ساراپرس، رضا سیفی شهردار منطقه با اشاره به مهم ترین و شاخص ترین اقدامات معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه در سال ۱۴۰۲، گفت: این معاونت در راستای ایمن سازی، ساماندهی و روان سازی ترافیکی اقدامات مختلفی در سطح منطقه انجام داده است که این اقدامات در کاهش تصادفات و افزایش ایمنی تردد خودروها و شهروندان بسیار موثر است و از حوادث احتمالی جلوگیری می کند.

شهردار منطقه ۱۷، تصریح کرد: اصلاح هندسی و تعریض بزرگراه شهید چراغی محدوده خیابان ۱۴ تا ۱۷، اصلاح هندسی و تعریض پیاده رو خیابان یافت آباد، اصلاح هندسی و پیاده روسازی خیابان سجاد شمالی، اصلاح هندسی تقاطع خیابان قزوین-تهمتن و اصلاح هندسی دوربرگردان شرق به شرق بزرگراه شهید چراغی از جمله موارد اصلاح هندسی های معابر سطح منطقه بوده است.
سیفی اظهار کرد: طی سالی که گذشت، ۱۰ طرح آرام سازی و ایمن سازی در سطح معابر منطقه انجام گرفته است. معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه اقداماتی همچون جداسازی و ایمن سازی مسیر بی آر تی خیابان هلال احمر، ایمن سازی و اصلاح هندسی خیابان شهید نباتی، ایمن سازی و نصب حفاظ خیابان امامی محرم، احداث میدان زکات، احداث دسترسی خیابان دهداری به بزرگراه شهید چراغی، احداث دسترسی خیابان شهید ابدام به منصوری، احداث دسترسی خیابان برادران شهید مایلی به شهید ابدام و احداث دسترسی ورودی پارکینگ زیرسطحی در باغ راه حضرت فاطمه(س) را در سطح منطقه انجام داده است.
وی گفت: در سال ۱۴۰۲، این معاونت ۷ طرح ترافیکی در خیابان های گودرزی، تهمتن، عارف قزوینی، عربی، شیدایی، مهدوی و امامزاده حسن(ع) اجرا کرده است. طی سال گذشته، رفیوژ میانی خیابان یافت آباد و رفیوژ میانی خیابان برادران حسنی(مقابل ستاد بحران) احداث شده است؛ همچنین سرپناه جدید ایستگاه بی آر تی در خیابان هلال احمر نیز احداث شده است.
شهردار منطقه ۱۷ خاطرنشان کرد: ارائه آموزش های ترافیکی در محورهای ایمنی عبور و مرور، استفاده از حمل و نقل عمومی، پیاده روی، رفت و آمد ایمن به مدرسه و احترام به قوانین راهنمایی در شهرک آموزش ترافیک، برگزاری آموزواره فصلی حرکت با موضوع رفت و آمد ایمن عابرین پیاده در قالب های نقاشی، خاطره نویسی، عکس، داستان کوتاه و فیم کوتاه بخش دیگری از فعالیت های این معاونت در سالی که گذشت، بوده است.