آمازون، یکی از غولهای فناوری جهان، روز جمعه اولین سری از ماهواره‌های آزمایشی خود را برای ارائه خدمات اینترنتی به فضا پرتاب کرد. این اقدام آمازون را وارد رقابت مستقیم با شبکه استارلینک ایلان ماسک می‌کند. این شرکت در ابتدا قرار بود از موشک ولکان برای این منظور استفاده کند، اما مشکلاتی که در این […]

به گزارش ارتباط تک به نقل از آسوشیتدپرس آمازون قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴، تعداد ۳۲۳۶ ماهواره را در مدار زمین قرار دهد و پوشش اینترنتی خود را در سراسر جهان گسترش دهد. در حالیکه اسپیس ایکس، شرکت رقیب آمازون، از سال ۲۰۱۸ تاکنون بیش از پنج هزار ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کرده است که تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۴۲ هزار ماهواره می رسد.

پرتاب ماهواره‌های آزمایشی آمازون، نشانه‌ای از افزایش رقابت در بازار خدمات اینترنتی ماهواره‌ای است. این رقابت می‌تواند منجر به کاهش قیمت‌ها و بهبود کیفیت خدمات برای کاربران شود. در عین حال یوتلست وان وب، شرکت اروپایی، نیز در حال پرتاب ماهواره‌های اینترنتی است. این شرکت تا کنون حدود ۶۰۰ ماهواره را به فضا پرتاب کرده است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : محمد حسن اسدی طاری
  • منبع خبر : ertebatemrooz.ir