روز جهانی کار و کارگر بهانه‌ای است برای تجلیل از خدمات و زحمات بزرگ مردان و زنانی که گردش چرخ صنعت و تولید کشور مرهون گردش دست، قدرت ایمان، اعتقاد راسخ و خلوص نیت آنان می باشد.

به گزارش ساراپرس؛ حمید زمانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری بمناسبت فرارسیدن یازدهم اردیبهشت «روز جهانی کار و کارگر» پیامی صادر کرد.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
امام علی علیه السلام:
«درهای رزق بسته است، آنها را با حرکت و فعالیت بگشائید. زیرا کار باعث برکت است»

روز جهانی کار و کارگر بهانه‌ای است برای تجلیل از خدمات و زحمات بزرگ مردان و زنانی که گردش چرخ صنعت و تولید کشور مرهون گردش دست، قدرت ایمان، اعتقاد راسخ و خلوص نیت آنان می باشد. در وصف ارزش والای جایگاه کارگران بهترین توصیف همان است که پیامبر رحمت و مهربانی کار یک کارگر را عبادت دانسته و با بوسه بر دستان پینه بسته یک کارگر در میان مردم فرمودند: «این دستی است که خدا و رسولش آن را دوست دارند و آتش جهنم آن را نمی سوزاند»
در کشور عزیزمان نیز با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، جایگاه و نقش کارگر به کلی دگرگون شده و ارزش و اعتبار واقعی و منزلت حقیقی خود را کسب نموده است. تا آنجا که بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی رحمت الله علیه حیات یک ملت را مرهون کار و تلاش آنها دانسته و همواره توجه ویژه به وضعیت جامعه کارگری را یکی از وظایف مهم و اصلی تمامی مسئولین و کارگزاران نظام عنوان نموده است.
این جانب در پایان با نثار درود و سلام به روح پرفتوح شهیدان والامقام جامعه کارگری، تلاش های شبانه روزی تمامی مجاهدان عرصه تولید و صنعت به ویژه عزیزان شاغل در حوزه سرزمینی شهرستان ری را ارج نهاده و عزت، سلامتی و موفقیت تمامی خدمتگزاران صدیق وطن را در ظلّ توجهات خاصه حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداء و زعامت ولی بر حق ایشان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای از درگاه خداوند منان مسئلت نموده و بدین وسیله فرارسیدن یازدهم اردیبهشت ماه «روز جهانی کار و کارگر» را به تمامی کارگران زحمتکش و خانواده‌های معززشان تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

حمید زمانی معاون
استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری