معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با اشاره به اهمیت درک مقوله فرهنگ و ارجحیت ان نسبت به دیگر حوزه ها گفت: فرهنگ یعنی ایجاد موج اثرگذاری و فرهنگ سازی برای نسل آینده کشور، هفته فرهنگی بهانه ی برای ظرفیت شناسی و بهره گیری برای رسیدن به قله کمال بشری است.

به گزارش ساراپرس، عباس جوهری عصر امروز در آئین اختتامیه هفته فرهنگی شهرستان قدس با اشاره به رویکرد دولت آیت الله رئیسی در رونق بخشی به حوزه فرهنگ با تداوم برنامه های هفته فرهنگی اظهار داشت: رویکرد دولت آیت الله رئیسی حضور همه جانبه برای خدمت است و یکی از این عرصه ها فرهنگ میباشد که جز اولویت ها بوده و در تلاش برای برنامه ریزی برای دیده شدن ظرفیتهای شهرستان‌ها هستیم.

وی در ادامه افزود: در مورد چرایی اولویت فرهنگ در فرمایشات رهبری پاسخ مشخص است، طبق فرمایش رهبری، فرهنگ از اقتصاد و سیاست در اولویت است. فرهنگ به مثابه هوایی است که در آن نفس می کشیم شاید خیلی متوجه نفس کشیدن نباشیم اما با این نعمت زندگی می کنیم و به حیات خود ادامه می دهیم. شخصیت، شاکله و شانیت انسان به فرهنگ به عنوان اکسیژن روح و جسم نیازمند است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران در ادامه عنوان کرد: شما می بینید در برخی روزها اعلام می شود هوا آلوده است و دانش آموزان و افراد دارای بیماری های قلبی و زمینه‌ای بیرون نیایند، برای فرهنگ هم در این شبیخون‌ها و تهاجم های فرهنگی این اتفاق می افتد.

جوهری سپس گفت: باید از فرهنگ خوب حفاظت کنیم، روزگار دو قدرت داعیه دار در جهان بودن که به چهار اصل سیاست، اقتصاد، نظامی و فرهنگی مدعی بودن و اکنون با فروپاشی شوروی سابق، یک کشور داعیه دار مانده که معتقد است که در سه حوزه اقتصاد سیاست و نظامی مدعی است و برای رفع مشکل فرهنگ باید فرهنگ ساخته ذهن خود را به کشورهای دیگر تحمیل کند.

وی در ادامه بیان کرد: تئورسین های غربی معتقد هستند که اگر می خواهید قدرت ملت ایران را بشکنید باید حافظه تاریخی آن‌را پاک کنید؛ نوجوانها و جوان ها شما هرکدام یک تاریخچه فردی، اجتماعی دارند اگر آن‌را نشناسید و فراموش کنید و فرهنگ ۷هزار ساله خود را به فراموشی بسپارید کشوری به اسم آمریکا با تاریخچه تشکیل کوتاه برای شما فرهنگ تجویز می کند.

جوهری در ادامه یادآور شد: در آن روزگاری که ایران صاحب علم و تکنولوژی و هوش و تفکر بود آنها تازه به وجود آمدند شما فرزندان ایران اگر اراده کنید تاریخ سازی می کنید، اکنون در یک زمان حساس هستید به سن خود نگاه نکنید بلکه مصمم برای آینده خود تصمیم بگیرید که این تصمیم شما در آینده سازی و فرهنگ سازی بسیار تاثیر گذار است. در همین سن و سال کنونی شما نوجوانانی با درک بصیرت و شناخت موقعیت ان زمان پرچم دار ایثار و شهادت و شهامت شدند و اکنون شما با تحصیل و کار و فکر ایرانی می توانید پرچم دار فرهنگ ناب ایرانی باشید. از مسئولان بویژه فرماندار شهرستان قدس و امام جمعه که به فرموده رهبری عزیز” امامان جمعه فرماندهان قرارگاه فرهنگی هستند” ، می خواهم تا برای بیان ایده های نوجوانان و جوانان این شهرستان بستر سازی بکنند که فکر و اندیشه شما در فکر و اندیشه ما نیست.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ یعنی ایجاد موج اثرگذاری و فرهنگ سازی برای نسل آینده کشور و هفته فرهنگی بهانه‌ای برای ظرفیت شناسی و بهره گیری برای رسیدن به قله کمال بشری است. نوجوانان و جوانان جهانی فکر بکنید و منطقه ای عمل کنید اگر رهبری از کلمه‌ای به اسم “بسیج لندن و پاریس” نام می برد منظورشان همان تفکر بسیجی و تکثیر آن برای ساختن شاخص های انسانی به کمال رسیده برای رسیدن به قله کمال است که امروز ایران و ایرانی جهانیان را به سمت قله کمال هدایت می کند.