حجت الاسلام کنگرلو گفت: امروزه شاهد هستیم که دشمن با هجوم حمله های فرهنگی به ملت و مردم به مقصد خودش نرسیده است و این نشان از فعالیت شایسته دستگاه های فرهنگی است.

به گزارش سایت خبری ساراپرس؛ حجت الاسلام علی کنگرلو رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ساراپرس در تبیین اینکه عملکرد هیات ها و مداحان دستخوش برخی از شعارزدگی ها شده، مسئولین سازمان تبلیغات جهت برخورد با این بدعت گذاری ها و مطالب مغایر با راه و سنت اهداف ائمه معصومین(ع) چه تدبیری اندیشیده اند، بیان داشت: برنامه های آموزشی را برای مداحان و هیات مذهبی داریم؛ نیز در آستانه ماه محرم هستیم که برنامه ای را با مداحان و هیات مذهبی تشکیل داده و به بررسی آسیب ها و راهکارهای آن خواهیم پرداخت.

وی در رابطه با سوال خبرنگار که اهداف و نقشه راه تبلیغات اسلامی ،تبلیغ باورها و ارزش های دینی هست، آیا از سوی شما دستاوردهای این سازمان رضایت بخش بوده است، توضیح داد: فعالیت فرهنگی زمانبر است؛ لیکن با توجه به هجمه هایی که دشمن از طریق همه فضاهای رسانه ای خود برای ضربه زدن به مسائل دینی و فرهنگی و ناامید کردن مردم نسبت به دین و نظام دارد، شاید بخش اعظمی از فعالیت های فرهنگی خود را نشان ندهد. امروزه شاهد هستیم که دشمن به مقصد خودش نرسیده است و این نشان از فعالیت شایسته دستگاه های فرهنگی است.

حجت الاسلام کنگرلودر خصوص اینکه مقام معظم رهبری در دیداری با نمایندگان مجلس اختصاص ردیف بودجه ای جداگانه برای سازمان تبلیغات اسلامی جهت تحقق و جهاد تبیین به شدت مخالفت کردند، نظر شما در این خصوص چیست، ادامه داد:  وظیفه ذاتی مبلغان است که در جهاد تبیین فعالیت کنند. آموزش جهاد تبیین را سازمان تبلیغات آغاز نموده است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ری در رابطه با اینکه برخی منتقدین معتقد به پایان فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی هستند و استدلال آن ها این است که در شرایط ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی که کشور و مردم نیاز به تقویت مبانی فرهنگی و تزریق روحیات ارزشی و جهادی داشتند تاسیس شد اما اکنون بیش از چهار دهه از عمر فعالیت ها ی این تشکیلات می گذرد به اهداف خود دست نیافته و عملکرد سازمان را صعیف می دانند نظر شما در این باره چیست: زمانیکه رییس جدید سازمان تبلیغات را رهبری منصوب کردند در حکمشان یکسری موضوعات را بیان کردند که سازمان تلاش بیشتری کند و مورد تاکید ایشان بود. در این راستا بر اساس مقدار اعتباری که سازمان تبلیغات اسلامی دریافت می کند؛ اما بیشترین فعالیت فرهنگی را نیز انجام می دهد. بسیاری از دستگاه های فرهنگی هستند که چندین برابر سازمان تبلیغات اعتبار می گیرند مثل صداوسیما وزارت فرهنگ و ارشاد و.‌..؛ لیکن بر اساس مقدار اعتباری که سازمان تبلیغات اسلامی از دولت دریافت می کند ، معتقدیم بر اساس امارها و عملکرد، بیشترین فعالیت را داشته ایم. ساماندهی هیات مذهبی بر عهده سازمان تبلیغات است و در سال های اخیر شاهد حضور مردم در هیات مذهبی و فعالیت های دینی بودیم. در جریان اربعین در شهرری که بسیاری از هیئات مذهبی میزبانی این جاماندگان را در شهرری برگزار کردند . هئیت های مذهبی اعتباری را از سازمان تبلیغات دریافت نمی‌کنند و یک تشکل مردمی هستند ولی بحث نظارت، ساماندهی و ارائه برنامه هایشان با سازمان تبلیغات می باشد.

وی در رابطه با اینکه برای آموزش روحانیون و مبلغان باتوجه به ضرورت نسل جوان و نیازهای آن در ایام سخنرانی های مذهبی چه آموزش های جدیدی برای تامین نیازهای فکری، فرهنگی قشر جدید جامعه به اجرا در آورده اید، تاکید کرد: تربیت تعدادی مبلغ را در دستور کار خود داریم تا بتوانند در مدارس شروع به فعالیت نمایند. در دوساله شیوع کرونا نیز از مبلغین توانمند استفاده کرده و از طریق سامانه شاد فعالیت‌های تبلیغی را انجام می دادند.