در اولین جلسه شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی سال ۱۴۰۱ که با حضور اعضاء شورا و مدیرکل جدید برگزار شد، جناب آقای یزدی خواه نماینده ناظر مجلس شورای اسلامی در شورا خواستار حمایت جدی تر مسئولان از این مدارس شد.

به گزارش ساراپرس؛سید علی یزدیخواه نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات، اسلامشهر ، پردیس و ری در مجلس شورای اسلامی با حضور در جلسه شورای نظارت بر مدارس بیان کرد: شاخص های آماری در شهرستان های تهران ترجمه معناداری دارد. در حالیکه ۲۱ درصد مدارس استان غیر دولتی هستند اما تنها ۹/۸ درصد کل دانش آموزان را پذیرش کرده اند و معنای ساده این موضوع کلاس های با تراکم پایین و زیان‌ده بودن تعداد قابل توجهی از این مدارس می باشد.

وی ادامه داد: در جریان کرونا مدارس غیر دولتی معدل عملکرد بهتری در حوزه آموزش داشته‌اند. با توجه به فقر حرکتی دانش آموزان در ایام کرونا و کم توجهی به مباحث فرهنگی،  برنامه ریزی و اجرای برنامه های ورزشی و فرهنگی در ادامه سال و تابستان خواستارم.

یزدیخواه گفت:  در طول چهار دهه فعالیت مدارس غیردولتی، طرح‌های آموزش و پرورشی عمدتاً از این مدارس آغاز شد، معلم راهنما، مشاور پایه، معاونین تخصصی مدارس، اردوهای علمی و جمع بندی، اردوهای جهادی و فرهنگی و … اول در این مدارس و بعد در سایر مدارس عملیاتی گردید.

یزدیخواه ضمن انتقاد از برخوردهای دوگانه سازمان نوسازی به مدارس دولتی و غیردولتی در موضوعات ظرفیت و استحکام فنی، خواستار کمک آموزش و پرورش در موضوعات جذب نیروهای مجرب مدارس غیر دولتی، برای مدارس دولتی افزود: لزوم ارتقاء کیفیت مدارس غیر دولتی را نیز تاکید و خواستار اختصاص‌ اعتبار برای تقویت این حرکت توسط صندوق توسعه استان هستم.