حسین پیرانه رزمنده دوران طلایی جنگ تحمیلی می باشد این جانباز ۳۵ درصد با سال ها خدمت در جبهه های نبرد حق علیه باطل کارنامه بسیار درخشانی از خود به جای گذاشته است. سایت خبری ساراپرس یاد رزمنده ای افتاد که عاشقانه به ندای "هل من ناصرینصرنی" رهبرش لبیک گفت.

به گزارش سایت خبری ساراپرس؛ حسین پیرانه رزمنده دوران طلایی جنگ تحمیلی می باشد این جانباز ۳۵ درصد با سال ها خدمت در جبهه های نبرد حق علیه باطل کارنامه بسیار درخشانی از خود به جای گذاشته است. سایت خبری ساراپرس یاد رزمنده ای افتاد که عاشقانه به ندای “هل من ناصرینصرنی” رهبرش لبیک گفت. قرارمصاحبه ای را با رزمنده ای گذاشتیم که دوران نوجوانی خودرا در جبهه حق علیه باطل گذرانده است.

 

در ابتدا خودرا برای ما معرفی بفرمائید و اینکه در چه سالی وارد جبهه شدید و چه مدت حضور داشتید؟ با درود و سلام به رهبر انقلاب اسلامی ایران امام خامنه ای(ره) و به رزمندگان دلیر جمهوری اسلامی ایران و به ملت غیور و قهرمان پرور ایران، بنده  حسین پیرانه جانباز شیمیایی ۸سال دفاع مقدس هستم. از سال ۶۱ وارد جبهه شده و ۴۵ ماه در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتم.

اولین اعزام شما از کدام منطقه بود و از چه طریقی اعزام شدید؟ از طریق سپاه شهرری به پادگان امام حسن رفتیم سپس از آنجا به دو کوهه اعزام شدیم.

قدری از حال و هوای آن دوران، همرزمان و دوستان بفرمایید؟ جبهه مدرسه ای بود به پهنای تمام دنیا و افراد که در جبهه حضورداشتند از جان، زن و فرزند، پدرومادر از برادر و خواهر و همه عزیزانشان گذشتند. همرزمان و دوستان در جبهه همه یکرنگ و یکدل بودند و اخلاص داشتند. جبهه حال و هوای مقدسی داشت.

در کجای جبهه نمازی خواندید که هیچ گاه فراموش نمی کنید؟ در عملیات والفجر مقدماتی در مسیری که برای عملیات در حرکت بودیم  در جاده های خاکی با همرزمانم ایستادیم ونماز مغرب و عشا را خواندیم. این نماز فراموش نشدنی ترین نمازی بود که خواندم.

چه شد که به فکر به جبهه جنگ افتادید؟ فرمایشات حضرت امام(ره) و انگیزه دفاع از وطن و اسلام و انقلاب مرا به فکر رفتن به جبهه انداخت و خدا را شاکر هستم که مرا هدایت نمود تا راه درست را انتخاب کنم.

در کدام مناطق عملیاتی بودید؟ غرب، جنوب، کردستان والبته بیشتر در منطقه جنوب حضور داشتم.

آیا خانواده تان راضی بودند که به جبهه بروید؟ پرواضح است که زمانی که نام جنگ می آید خانواده ها نگران و مانع از رفتن فرزندشان به جبهه می شوند اما بنده به فرمایشات امام راحل عمل کردم و عازم جبهه شدم.

در مدتی که در جبهه حضور داشتید چه کارهایی انجام می دادید؟ کار ما مهندسی رزمی یعنی سنگرسازان بی سنگر بود و تمام وقت کار می کردیم.

با کدام یک از فرماندهان همرزم بودید؟ با شهید همت، سردار اسماعیل کوثری، سردار انگشت باف، شهید دستواره و شهید عباس کریمی همرزم بودم.

چه توصیه ای برای نسل جوان دارید؟ قدر این نظام را بدانید. امنیت و آرامش امروز را مدیون خون پاک شهدا و جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستیم. پای بند ولایت فقیه باشید چرا که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت نرسد.

در کدام عملیات مجروح شدید؟ در عملیات والفجر۸ و کربلای ۱ مجروح شدم‌ .

هر آن چه که از کلمات زیر به ذهن تان می رسد،  بفرمایید؟

 

راهیان نور: تداوم راه شهدا

 

شهید همت: فرمانده شجاع و دلیر و مرد الهی

 

شهید: کسی که هر چه داشته با خدا معامله کرده و خدا این سعادت را نصیبش کرد.