رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از 2 میلیون و ۸۷۴ هزار و۱۰۶  واحد انواع ارز خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کشفیات را بیش از 350 میلیارد ریال برآورد نموده اند.

به گزارش شبکه خبری ساراپرس، سرهنگ کارآگاه “هدایت بهرامی” توضیح داد: طرح مبارزه با دلالان ارزی به‌ منظور انضباط بخشی و از بین بردن بسترهای تخلفاتی، پایش، نظارت، رصد و کنترل بازار ارز در دستورکار این پلیس قرار گرفت و با استفاده از امکانات با اقدامات اطلاعاتی و شناسایی مخلان بازار ارز هفته گذشته اجرا گردید.
ایشان عنوان داشت: این طرح با استفاده از ظرفیت‌های درون سازمانی نسبت به اجرای طرح مذکور با هماهنگی قضایی و همکاری یگان امداد با به کارگیری ۲۰ اکیپ عملیاتی و استفاده از تعداد ۸۰ نفرکارکنان در نقاط هدف اجرا گردید.
این مقام انتظامی افزود: در پی نشراخبار مرتبط با مشکلات در توافقات بین‌المللی، دلالان با انتشار پالس‌های منفی درصدد افزایش نرخ ارز هستند، راه‌پیمایی و مراسم اربعین حسینی دراوضاع فعلی نیز فشار برای تقاضای سهمیه دلار در بازار را تشدید نموده است. بنابردلایل اعلامی عده‌ای سودجو و فرصت طلب با سوء استفاده از موقعیت، موجبات تلاطم دربازار ارز و افزایش قیمت ارز را فراهم می‌نمایند. که در این راستا ۱۴ فقره پرونده تشکیل، ۱۷ نفر متهم دستگیر و مقدار۱۰۶/۸۷۴/۲ واحد انواع ارز کشف و به مرجع قضائی معرفی گردید.
این مقام پلیسی بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۳۵۰ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌میلیارد ریال اعلام کرده اند، اضافه کرد : یکی از معضلات اساسی که جامعه در شرایط فعلی با آن درگیر است و با معیشت مردم به‌صورت مستقیم در ارتباط می‌باشد بالارفتن قیمت ارز به دلیل سوداگری افراد منفعت طلب می‌باشد با توجه به اینکه ارز کالای سرمایه‌ای نبوده و فقط کسانی‌که نیاز به ارز دارند باید آن‌ را تهیه کنند لیکن شاهد هستیم که عده‌ای سودجو با سفته بازی اقدام به خرید و فروش، احتکار به انگیزه بالارفتن قیمت می‌نمایند. از این رو از شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده چنین مواردی با این پلیس به شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.