شهردار منطقه ۱۳، به مناسبت "روز ایمنی حمل و نقل" اقدامات سال ۱۴۰۱ منطقه ۱۳ را تشریح و ایمن سازی شبکه معابر، آشکارسازی گذرگاه ها و علایم ترافیکی، اصلاحات هندسی و آرام سازی شبکه معابر را علت اصلی کاهش میزان تصادفات منجر به فوت در معابر محدوده شهری این منطقه عنوان کرد.

به گزارش ساراپرس، محمدهادی علی‌احمدی افزود: در سال گذشته این منطقه ایمن سازی معابر و خیابان ها را با اجرای اصلاحات هندسی، آشکارسازی علایم ترافیکی و آرام سازی معابر در دستور کار قرار داد و اقداماتی از قبیل آشکارسازی گذرگاه های عابر پیاده، نصب و نوسازی تابلو و علایم ترافیکی، خط کشی معابر ، احداث سرعتکاه، اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز شناسایی شده و … اجرایی شده است.
وی از دیگر اقدامات ترافیکی شهرداری منطقه ۱۳ در سال گذشته در راستای ترغیب شهروندان برای استفاده از حمل و نقل عمومی به مواردی همچون: احداث پایانه تاکسیرانی شهید کلاهدوز، اصلاح سرپناه های حمل ونقل عمومی، مهندسی مجدد خطوط تاکسیرانی ، مرمت ایستگاه‌های مسیر ویژه اتوبوس های تندرو و مناسب سازی ایستگاه های مترو اشاره کرد.
شهردار منطقه ۱۳ شناسایی نقاط دارای مشکلات و گره ترافیکی در سطح منطقه و مطالعه این نقاط توسط مشاور ترافیکی برای رفع مشکلات شهروندان را یکی دیگر از اقدامات ترافیکی عنوان کرد و گفت : یکی از نقاطی که به درخواست مکرر شهروندان مورد مطالعه قرار گرفت تقاطع خیابان پیروزی و بزرگراه امام علی (ع) بود که پس از تصویب طرح در کمیته های مربوطه این دوربرگردان اصلاح هندسی و برای رفاه حال شهروندان بازگشایی شد.
محمدهادی علی‌احمدی گفت: احداث دور برگردان در تقاطع خیابان پنجم نیروی هوایی و خیابان پیروزی، چندین نقطه اصلاح هندسی در سطح منطقه و تغییر جهت برخی معابر از جمله خیابان های سوم و چهارم نیروی هوایی پیرو مطالعات انجام شده با هماهنگی راهور نیز در این راستا انجام شده است.
شهردار منطقه ۱۳ اظهار داشت: در راستای انسان محوری، توسعه پیاده روی و توجه به سلامت شهروندان احداث فاز دوم پیاده راه سلامت در بوستان جنگلی سرخه حصار توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۳ در سال ۱۴۰۱ انجام شد.
وی به برنامه های آموزشی ویژه شهروندان، رانندگان و همچنین دانش آموزان در بوستان آموزش ترافیک منطقه ۱۳ و مدارس اشاره کرد و گفت : این منطقه علاوه بر آموزش رانندگان ، نسبت به برگزاری دوره های آموزش ترافیک و ارتقای ایمنی با همکاری پلیس راهور برای قشرهای مختلف جامعه به ویژه کودکان و دانش آموزان در راستای گسترش فرهنگ ترافیک اقدام کرد.
شهردار منطقه ۱۳ توسعه پارکینگ های منطقه، بازگشایی معابر شمالی _ جنوبی محدوده منطقه از جمله خیابان های پنجم نیروهایی و دهقان تا محور دماوند و خیابان شرقی _ غربی صفا تا خیابان پنجم نیروهوایی، تملک املاک و آزادسازی کندراه خیابان پیروزی را از مهمترین فعالیت های پیش روی معاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۳ عنوان کرد.