شهردار منطقه 12 در تشریح ویژه‌برنامه‌های هفته ملی افراد دارای معلولیت از برپایی میز خدمت سلامت با عنوان کافه‌رویداد در بوستان شهر خبر داد.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی افراد دارای معلولیت در منطقه ۱۲:
کافه‌رویداد در پارک شهر

شهردار منطقه ۱۲ در تشریح ویژه‌برنامه‌های هفته ملی افراد دارای معلولیت از برپایی میز خدمت سلامت با عنوان کافه‌رویداد در بوستان شهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه ضمن گرامی‌داشت هفته ملی افراد دارای معلولیت تأکید کرد: معلولیت نه‌تنها محدودیت نیست، بلکه همواره شاهد بوده‌ایم افراد دارای معلولیت در صورت فراهم‌بودن شرایط و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت، می‌توانند به درجات بالای علمی، هنری و ورزشی دست پیدا کنند.
وی افزود: این هفته، فرصت مناسبی برای حساس‌‌سازی و افزایش آگاهی عموم مردم، سیاست‌گذاران و مسؤولان به منظور استیفا و مطالبه‌گری حقوق افراد دارای معلولیت است.
شهردار قلب طهران سپس در تشریح ویژه‌برنامه‌های هفته ملی افراد دارای معلولیت در منطقه ۱۲ از برپایی میز خدمت سلامت با عنوان کافه‌رویداد در بوستان شهر خبر داد و بیان کرد: کافه‌رویداد که در قالب برپایی ۷ میز ارائه خدمت سلامت با مشارکت سازمان بهزیستی، از ۱۲ تا ۱۴ آذرماه در قدیمی‌ترین بوستان شهر برپا شد، شامل بخش‌های مشارکت‌های اجتماعی، توانبخشی، فناوری، امور اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد و معلولیت بود.
به گفته یزدی، ارائه خدمات مشاوره روانشناختی تلفنی رایگان، ویژه افراد دارای معلولیت و مراقبت‌کنندگان آنها تا پایان آذرماه، برگزاری بیش از ۱۵ کارگاه آموزشی آشنایی با حقوق شهروندی افراد دارای معلولیت در مدارس و سرای محلات، حضور تعدادی از معلولین در اولین لیگ معلولیت، تقدیر از دبیران و فعالان کانون افراد دارای معلولیت، شناسایی و عضوگیری جدید در کانون محلات، تماس تلفنی با بیش از ۵۰ نفر از اعضای کانون معلولان به منظور دلجویی و رفع نیازهای آنان و ارائه پک‌های بهداشتی و ارزاق، جشن ویژه با حضور معلولین در محلات، اکران طرح گرافیکی اهم قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در سطح محلات و بارگزاری محتواهای آموزشی در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های انجام‌شده در این هفته بود.
بر اساس این گزارش، میزبانی تور گردشگری ویژه دبیران کانون افراد دارای معلولیت مناطق ۲۲گانه در موزه ایران باستان و موزه ملک در دستور کار شهرداری این منطقه قرار دارد که به گفته متصدیان با مساعدشدن هوا انجام خواهد پذیرفت.