"پیک های پیام آور نوروز" کانون جهانگردی و اتومبیلرانی پس از آغاز پیمایش در مسیر جاده ابریشم از مبدإ ایران و عبور از کشورهای ترکمنستان و ازبکستان، وارد تاجیکستان شدند.

به گزارش ساراپرس، این رالی تور فرهنگی و گردشگری که برای اولین بار با شرکت ۲۸ دستگاه خودرو کمپر و کاروان و با حضور اعضای خانواده های ایرانی، روز سوم فروردین ۱۴۰۲ ایران را به مقصد تاجیکستان ترک کرده بود، همزمان با پانزدهمین روز از سال جدید، با استقبال نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان و معاون اول کمیته توسعه سیاحین این کشور، وارد شهر دوشنبه شد.

رالی تور گردشگری – فرهنگی کمپرها و کاروان های ایرانی در مسیر جاده ابریشم، با توجه به اهمیت تأثیر این رویداد بین المللی در تحکیم روابط کشورهای حوزه جشن باستانی نوروز از جمله، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان و ایران و به واسطه قرابت فرهنگی، زبانی، تاریخی و تمدنی این کشورها برگزار شد.

در طول مسیر حرکت این پیک ها، برنامه های فرهنگی و آیینی اجرا و شرکت کنندگان از جاذبه های طبیعی، گردشگری، باستانی و تاریخی کشورها و شهرهای مقصد خود بازدید کردند. در این راستا شرکت کنندگان، پس از بازدید از جاذبه های کشور تاجیکستان به ایران بازخواهند گشت.

ترویج سفرهای زمینی و مسئولانه، توسعه فعالیت های اتومبیلرانی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، تشویق عموم به رعایت قوانین و مقرارات راهنمایی و رانندگی، ترویج فرهنگ رانندگی ایمن و ایجاد حس دوستی، مهربانی، اتحاد و یکپارچگی میان ملت های حوزه جشن نوروز از مهمترین اهداف برگزاری رالی تور گردشگری “پیک های پیام آور نوروز” است.