سردار "حسین رحیمی"  با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و اینکه مردم ما در ایام محرم و صفر شعائر اسلامی را با پرپایی شکوهمند مراسم عزاداری سیدو سالار شهیدان برپا داشتند، بیان داشت: امسال به دلیل به هم ریختگی در داخل کشور عراق و گرمای هوا و برخی ناهماهنگی های صورت گرفته شاهد مشکلات و ناهماهنگی ها در این زمینه بودیم.

به گزارش شبکه خبری ساراپرس، فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه با توجه به حجم سنگین کارها و انبوه تعداد مراجعین اینجانب چندین روز تمام وقت شخصا در اداره گذرنامه حضور پیدا کردم و پاسخگویی به مردم و اینکه نگذاشتیم کوچکترین مشکلی ایجاد شود، عنوان داشت: امسال راهپیمایی اربعین با حضور میلیونی برگزار خواهد شد و تمهیدات و مقدمات لازم برای این حماسه اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی جاماندگان سنتی حسنه است، گفت: در راهپیمایی جاماندگان همه خواهند دید که چگونه مشتاقان اهل بیت عاشقانه حضور پیدا می کنند و بانوان، باحجاب و عفاف خود نشان خواهند داد که قاطبه بانوان ما مقید به حجاب و عفاف هستند و در این راهپیمایی این مهم را نشان خواهند داد.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه قررگاه ۵ گانه برای مراسم اربعین حسینی تشکیل شده است، بیان داشت: همه تمهیدات لازم ترافیکی، انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی لازم برای برپایی شکوهمند مراسم باشکوه روز اربعین اندیشیده شده است.