وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: پلمب کردن مکان‌های اقامتی به‌دلیل بی‌‌حجابی راهکار نیست. اگر من چنین جمله‌ای را می‌گویم برخی ها اینطور تبلیغ می کنند که ضرغامی مخالف حجاب است اما تنها هدف و منظور من این است که پلمب کردن راهکار مقابله با بی‌حجابی نیست.

به گزارش ساراپرس، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی در جلسه جمع‌بندی مصوبات سفر به شاهین‌دژ، اظهار کرد: من تاکنون از ۱۳۰ شهر ایران بازدید کرده و هر هفته برنامه سفر داشته و امشب نیز قسمت شد در خدمت مردم شاهین‌دژ باشیم، در این سفر مطالبات نماینده مردم شاهین‌دژ در مجلس، فرماندار و مردم این شهرستان را از نزدیک شنیدم.

منابع ما محدود است، باید راهکار ارائه کنیم
مهندس ضرغامی گفت: منابع و هزینه‌های ما محدود است و با معجزه نمی‌شود این محدودیت‌ها را جبران کرد بلکه باید راهکار ارائه داد. ما یک راهکار برای این موضوع پیدا کردیم که مورد هجمه سنگین رسانه‌ها قرار گرفته و می‌گویند دولت می‌خواهد آثار تاریخی کشور را تاراج کند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: از آنجایی که دولت توان مالی برای مرمت و احیای بناهای تاریخی را ندارد، در نظر دارد از بخش خصوصی برای مشارکت در مرمت این آثار استفاده کند. این موضوع در چارچوب قانون است و مردم در این طرح هم سرمایه‌گذاری کرده هم پس از مرمت، بناهای تاریخی را مدیریت می‌کنند.
او اضافه کرد: مرمت بناهای تاریخی توسط بخش خصوصی پیش از مسئولیت من آغاز شده و بنده تنها به این طرح سرعت داده‌ام، چرا که اگر این آثار مرمت نشود تخریب شده و از بین خواهد کرد.
مدیر نباید فقط مشکلات را توصیف کند
مهندس ضرغامی گفت: یک مدیر نباید مشکلات را توصیف کند. بلکه وظیفه او ارائه راهکار و اقدام عملی است، و بهترین راه توسعه کشور مشارکت دادن مردم است. چراکه دولت و مجلس منابع کافی ندارند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: مدیران باید موانع پیش روی سرمایه‌‌گذاری را برطرف کنند و ما در این راستا یک آمایشی انجام دادیم و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را تهیه کردیم که می‌تواند در اختیار سرمایه‌گذاران قرار بگیرد.
پلمب کردن اماکن اقامتی راهکار مقابله با بی‌حجابی نیست
او گفت: وقتی خانه عامری‌ها در کاشان پلمب می‌شود در حالی که گردشگر خارجی در این هتل اقامت داشته و افراد زیادی اتاق‌های آن را رزرو کرده اند، این افراد پس از پلمب کردن آواره خیابان‌ها می‌شوند و با چنین کاری ضربه مهلکی به صنعت گردشگری کشور وارد می شود.
مهندس ضرغامی اظهار کرد: پلمب کردن مکان‌های اقامتی به‌دلیل بی‌‌حجابی راهکار نیست. اگر من چنین جمله‌ای را می‌گویم برخی ها اینطور تبلیغ می کنند که ضرغامی مخالف حجاب است! اما تنها هدف و منظور من این است که پلمب کردن راهکار مقابله با بی‌حجابی نیست.
موانع توسعه اقتصاد دریا
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: هفته گذشته در جلسه‌ای که در مورد اقتصاد دریا با حضور رییس جمهوری برگزار شد، موانع توسعه این حوزه را تشریح کردم.
او تصریح کرد: برای مثال ما در سواحل مازندران ۱۴۰ منطقه را برای سرمایه‌گذاری مورد مطالعه قرار دادیم که از این تعداد در نهایت ۷۰ نقطه برای سرمایه‌گذاری انتخاب شد. وقتی برای جذب سرمایه‌گذار اقدام کردیم، سازمان جنگل‌ها و مراتع با رد کردن ۷۰ منطقه در نهایت با سرمایه‌گذاری در پنج نقطه موافقت کرد که این خود یکی از موانع است.
مهندس ضرغامی اظهار کرد: برای حل این مسئله پیشنهاد دادم فرماندهی کار به استانداران داده شود تا روسای ادارات در مورد این موضوعات تصمیم بگیرند تا مشکلات گردشگری کشور حل شود و قطار توسعه کشور در ریل قرار بگیرد.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: در این جلسه، ورود کشتی کروز به ایران با پیشنهاد ما تصویب شد که می‌تواند نقش مهمی در توسعه گردشگری دریا داشته باشد.