پرداخت بیش از 99 میلیارد تومان صدقه توسط شهروندان تهرانی در سال 1401 معاون توسعه مشارکت های مردمی تهران از پرداخت بالغ بر 99 میلیارد و 587 میلیون تومان صدقه توسط شهروندان استان تهران در سال 1401 از طریق این نهاد خبر داد.

به گزارش  ساراپرس، محمد دهرویه، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران با ارائه گزارشی از صدقات پرداخت شده مردم نیکوکار استان تهران از طریق این نهاد، اظهار کرد: نیکوکاران استان با اعتماد به این نهاد در سال ۱۴۰۱، ۹۹ میلیارد و ۵۸۷ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده اند که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰، ۳۱ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به نحوه تسهیم صدقات توسط کمیته امداد، افزود: صدقات جمع‌آوری‌ شده بر اساس موازین شرعی و دستورالعمل‌ تأمین کمک هزینه­ های درمان، مسکن، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، جهیزیه و معیشت مددجویان مصرف شده است.

دهرویه با اشاره به بسترهای الکترونیکی پرداخت صدقه، گفت: با اجرای طرح QR کد و نصب کد­ اختصاصی بر روی صندوق های صدقات، همچنین شماره گیری تلفن گویای ۷۳۵۵ و استفاده از کد دستوری #۰۲۱*۸۸۷۷* در هر زمان و مکانی امکان پرداخت صدقه برای عموم شهروندان فراهم شده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران در ادامه با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱، ۱۲۷ هزار و ۶۴۹ مشترک در قالب طرح QR کد صدقات خود را پرداخت کردند،ادامه داد: از این تعداد ۱۲۳ هزار و ۴۷۴ مشترک حقیقی و ۴ هزار و ۱۷۵ مورد مشترک حقوقی هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳۳ هزار و ۲۶۱ تراکنش توسط مشترکین برای پرداخت صدقه از طریق طرح QR کد انجام شده است، افزود: در همین راستا مشترکین ۸۷۰ میلیون تومان صدقه از این طریق در سال ۱۴۰۱ پرداخت کرده اند.

دهرویه یادآور شد: این میزان صدقات پرداخت شده از طریق طرح QR کد ۳۱ درصد به سال گذشته افزایش داشته است.