محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در در جدیدترین سفر استانی خود که به عنوان نماینده هیات دولت و همزمان با هفته دولت به استان کرمانشاه سفر کرده در یکی از برنامه های خود با خانواده فرماندار شهید کنگاور محمدرضا قلی وند دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شبکه خبری ساراپرس،محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در دیدار با خانواده فرماندار و معلم شهید محمدرضا قلی وند گفت: شهدای بزرگوار از ارزش و جایگاه والایی نزد ملت برخوردار هستند و بدون تردید شهدای عزیز پایه‌های انقلاب اسلامی را مستحکم کردند و همگی وظیفه داریم، راه شهدا را ادامه دهیم.

وی همچنین خانواده‌های شهدا و ایثارگران را میراث ارزشمند انقلاب اسلامی دانست و گفت: دیدار با خانواده‌ شهدا موجب عزت، افتخار و پالایش روح انسان می شود و امیدواریم بتوانیم آرمان های متعالی آنان و  انقلاب اسلامی را تحقق بخشیم.

لازم به ذکر است، شهید قلی وند به عنوان معلم شایسته‌ای شناخته می‌شود که برای ماندن در جبهه به سوالات مصاحبه «فرمانداری‌» اشتباه پاسخ داده و با شرط حضور در جبهه مسئولیت فرمانداری شهرستان کنگاور را پذیرفته بود، شهید قلی وند در تاریخ ۲ مرداد ۱۳۶۷ در مبارزه با منافقین و ارتش متجاوز بعث عراق در عملیات مرصاد بر اثر اصابت ترکش زخمی و به شهادت رسید.

همچنین وزیر فرهنگ پیش از دیدار با خانواده شهید محمدرضا قلیوند ضمن افتتاح بیمارستان حکیم از  کتابخانه مرکزی کرمانشاه بازدید به عمل آورد.

افتتاح بیمارستان حکیم کرمانشاه

محمدمهدی اسماعیلی  که به عنوان نماینده هیات دولت در مراسم افتتاحیه بیمارستان حکیم کرمانشاه حضور پیدا کرده بود در حاشیه این مراسم از کرمانشاه به عنوان قطب تمدن ایرانی اسلامی یاد کرد و افزود: این استان جایگاه مهمی در حوزه های مختلف کشور دارد و باید بتواند با قدرت به درخشش خود ادامه دهد.
اسماعیلی با اشاره به هم مرزی استان کرمانشاه با کشور عراق گفت: همین امر ظرفیت خوبی در این استان در حوزه توریسم سلامت ایجاد کرده که باید از آن بهره بگیریم.

وی تصریح کرد: ایران در دهه گذشته رشد کم نظیری در حوزه پزشکی داشته و باید با توجه به این ظرفیت تلاش‌ برای جذب توریسم سلامت صورت گیرد.

بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه

وزیر فرهنگ همچنین در بازدید از پروژه کتابخانه مرکزی کرمانشاه از تامین اعتبار برای تکمیل این پروژ خبر داد

گفتنی است، حضور در میز خدمت و دیدار چهره به چهره با مردم در مسجد جامع شهر کرمانشاه، سپس سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه و دیدار با فعالان جبهه فرهنگی انقلاب از دیگر برنامه های سفر یک روزه وزیر فرهنگ به شهرستان کرمانشاه است. دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان اسلام آباد غرب و هرسین از دیگر برنامه وزیر فرهنگ در سفر به استان کرمانشاه به شمار می‌رود.