سردار گودرزی گفت: مرزنشينان بهترين پشتيبان نظام و مرزبان واقعي هستند و همه بايد در پاسخ به اين حسن وفاداري، توجه بيشتري در راستاي تامين حقوق آنان داشته باشيم.

به گزارش ساراپرس، سردار “احمد علی گودرزی” در نشست صمیمی با مرزبانان و مرزنشینان شهرستان بانه، ضمن تبریک حلول سال نو و تقارن آن با مبارک رمضان، عنوان داشت: زمانی که نام قوم “کرد” به میان می آید واژه هایی چون غیرت و انسانیت به ذهن ها متبلور می شود و به راستی که کردستان افتخار کشور است.

وی در ادامه با بیان اینکه تامین امنیت سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مرزنشین در کشور توفیق الهی است که نصیب ما مرزبانان شده است، بیان داشت: وحدت مایه رحمت الهی و امنیت و آرامش در جامعه است، و این اتحاد، موهبتی از نعمتهای پنهان الهی است که ما شاهد آن هستیم و باید شکرگزار آن باشیم.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور با اشاره به اینکه مرزبان و مرزنشین هر دو در قبال امنیت مرز مسئول هستند، گفت: بر هیچ کس پوشیده نیست که اگر همکاری خوب و شرافتمندانه مرزنشینان نبود ما شاهد این آرامش و امنیت نبودیم و این نشان از وفاداری مرزنشینان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده که بارها همگان ثابت شده است.

سردار گودرزی با بیان اینکه وحدت و همدلی مرزبان و مرزنشین ضامن امنیت پایدار است، خاطر نشان کرد: مرزنشینان بهترین پشتیبان نظام و مرزبان واقعی هستند و همه باید در پاسخ به این حسن وفاداری، توجه بیشتری در راستای تامین حقوق آنان داشته باشیم.

وی با بیان مسئولیت سنگین ائمه جمعه و جماعت مناطق مرزی در خنثی سازی تبلیغات سوء دشمن، افزود: در ایران اسلامی همواره بزرگان دینی مورد احترام مردم بوده و این امر مسئولیت آنها در قبال مردم را سنگین تر می کند چرا که بسیاری از نظرات و اعتقادات مردم نشأت گرفته از نظرات این بزرگان است.

فرمانده مرزبانی فراجا در ادامه به رشادت ها و اقتدار نیروهای مرزبانی اشاره کرد و اظهارداشت: تقدیم بیش از چهار هزار شهید و ۱۲ هزار مجروح در امر مقابله با مواد مخدر افتخاری بزرگ برای ما بوده و از این حیث دنیا مدیون ماست.

سردار گودرزی با بیان اینکه مرزنشین باید از منافع مرز بهره مند شود، اضافه کرد: اگر کوله بری در زمان و مکان مشخص و تحت نظارت مرزبانی به سمت قانونمندی حرکت کند، در صورت رفع اشکالات جزئی در قوانین و مقررات مربوطه، بازارچه های مرزی بازگشایی خواهند شد.

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هرچه در توان داریم به کار می بریم تا بتوانیم به نحو احسن و شایسته خدمت گذاران خوبی برای مرزنشینان باشیم.

وی همچنین به بومی گزینی و استفاده از مرزنشینان در حراست مرزها اشاره و گفت: ما برای استخدام نیروهای بومی منطقه و ایجاد سهولت در این زمینه و استفاده آنان در جهت تامین امنیت مرزها آمادگی کامل داریم .