صبح امروز سه شنبه همایش مبلغان و سرگروه های تبلیغی و مدیران بقاع متبرکه شاخص با حضورحجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر خاموشی نماینده ولی‌فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه، و جمعی از مسئولین در آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرری برگزار شد.

به گزارش ساراپرس،  حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی خاموشی ظهر امروز در همایش مبلغان و سرگروه‌های تبلیغی و مدیران بقاع متبرکه شاخص که به صورت ویدیو کنفرانس در امامزاده عبدالله (ع) شهرری برگزار شد، اظهار داشت: نور ولایت را از منشأ آن باید دریافت کرد که در دنیا منشأ نور، اولیاء دین هستند و در هجرت دوم اهل بیت (ع) به سرزمین ایران، پرچم‌های منور اولیاء الله را در جای جای این کشور مشاهده می‌کنید.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بقاع متبرکه افزود: از تمامی مدیران خدمتگزاری که وظیفه‌مند مسئولیت مدیریت را در بقاع پذیرفتند و کار فرهنگ عمومی و فرهنگ اسلامی را اجرایی می‌کنند تقدیر می‌کنم زیرا که آمارها نشان می‌دهد که در جای جای کشور در حال پیشرفت و توسعه هستیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه با تأکید بر اینکه بقاع متبرکه باید تبدیل به قطب فرهنگی و اجتماعی شود گفت: مسئولیتی که در اختیار سازمان اوقاف است ظرفیت بی‌نظیری است و بر این با طراحی وسیع این رشته را ادامه می‌دهیم و مسیر خدمت‌رسانی در حال پیشرفت است.

وی با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی بقاع تصریح کرد: فعالیت اجتماعی بقاع در زمین خدمت‌رسانی به محرومین بسیار حائز اهمیت است که در حقیقت کمک می‌کند تا بقاع ملجاء و پناه محرومان باشد.

خاموشی توضیح داد: نوع دیگری از خدمات اجتماعی فعالیت اجتماعی دینی است که در این راستا سفارش شده هیئات شاخص را در بقاع دعوت و به کار گرفته شوند و این مکان‌های مقدس مملو از افرادی باشد که به استقبال مناسبت‌های دینی می‌روند.

وی با اشاره به تأثیر به سزای‌ ظرفیت‌های محیطی تأکید کرد: در حال حاضر تأثیر رسانه‌ها به خوبی مشخص شده اما در زمینه تبلیغات محیطی عملکرد قابل قبولی نداشتیم و این اقدام کاهش یافته است در صورتی که تبلیغات محیطی در وضعیت جامعه بسیار مؤثر است اما در کشور ما رها شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در سال پیش رو از کلیه بقاع متبرکه انتظار داریم که طرح و برنامه‌های خود را ارائه دهند و حتی میزان اعتبار موجودی و کمبودها را در سطح توقع منطقه بیان کنند.

وی با اشاره به کارکردهای مختلف بقاع گفت: با مدیران توانمندی که در بقاع مشغول خدمات رسانی هستند می‌توانیم خدمات گوناگونی را به مسافران نوروزی نیز ارائه دهیم.

حجت الاسلام خاموشی با بیان اینکه رسیدگی به رقبات و بهره‌وری بیشتر در دستور کار قرار دارد افزود: احیاء رقبات پشتیبان امامزاده یکی از اقدامات مهم و اثرگذار است که باید مورد بارگذاری تجاری، اقتصادی و … قرار بگیرد و یکی از نمودهای بارگذاری اقتصادی تولید انرژی خورشیدی به میزان ۵ هزار مگابایت در نزدیک به ۲۰۰ بقعه است.