همایش رویداد خیابان هایی برای زندگی با محوریت حمل و نقل پاک به مناسبت روز جهانی بدون خودرو در منطقه 20 برگزار شد.

به گزارش شبکه خبری ساراپرس؛ سید وحید میرفائقی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه گفت: همایش روز بدون خودرو با عنوان رویداد خیابان هایی برای زندگی به مناسبت روز جهانی بدون خودرو با اجرای ویژه برنامه های مختلف و نمایش عروسکی با محتوای ترافیکی در خیابان کامل شهدای ایرانیت با همکاری بوستان آموزش ترافیک منطقه برگزار شد.

میرفائقی گفت: در این رویداد کوشیده‌ایم در کنار ایجاد فضایی سرگرم‌کننده برای کودکان و خانواده‌ها، نسبت به ترویج فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه غیر از خودرو مانند دوچرخه و اسکوتر اقدام کنیم.

وی با اشاره به فراهم‌سازی زیرساخت‌ها برای استفاده از حمل و نقل پاک در خیابان شهدای ایرانیت خاطرنشان کرد: با همکاری معاونت‌های فنی و عمرانی و ترافیک همه مدهای حمل و نقل و همه مسیرها از جمله مسیر دوچرخه، مسیر ویژه نابینایان،کم بینایان و معلولین از ابتدا تا انتها با استانداردهای روز جهانی طراحی شده است.

میرفائقی با اشاره به ایجاد مدهای مسیرایمن دوچرخه‌سواری در این خیابان، ادامه داد: همه تمهیدات لازم ترافیکی برای استفاده از حمل و نقل پاک در این خیابان اتخاذ شده است.

وی تصریح کرد: با هدف تقویت فرهنگ شهروندان در استفاده از وسایل نقلیه غیر خودرویی و کاستن از حجم ورود خودروها به خیابان‌ها و ترویج فرهنگ حمل و نقل پاک و استفاده از دوچرخه، برنامه هایی برای احداث مسبرهای دیگری در محدوده منطقه ۲۰ برای استفاده دوچرخه‌سواران پیش بینی شده است.

در پایان این مراسم از دوچرخه سواران اعزامی به کربلا و مشهد، دوچرخه سوار تاکسی ران، پلیس دوچرخه سوار و تعدادی از بانوان دوچرخه سوار تجلیل شد.