سرهنگ شریفی گفت: بزرگراههای همت ،نواب ،شهید سلیمانی، بابایی و نواب سنگین و پر ترافیک است.

به گزارش ساراپرس، سرهنگ علی اصغر شریفی در خصوص وضعیت ترافیکی معابر بزرگراهی پایتخت در صبح دوشنبه هشتم خرداد ماه ۱۴۰۲ اظهار داشت: با رصدی که امروز از معابر شهر تهران از طریق دوربین های کنترل ترافیک داشتیم ، شاهد شروع ترددها و افزایش ترافیک در معابر اصلی و بزرگراهی شهر تهران از ساعات ابتدایی صبح امروز بودیم .
سرهنگ شریفی گفت : در مسیر بزرگراه صدر در مسیر شرق به غرب از نوبنیاد ، جنوب به شمال چمران در مقطع حکیم تا همت ، بزرگراه شهید حاج قاسم‌سلیمانی در مسیر شرق به غرب از قبل از پل صیاد ، ، مسیر غرب به شرق جاده مخصوص از گلها و در مسیر غرب به شرق آزادراه از چیتگر و آزادگان شروع بار ترافیکی صبحگاهی را شاهد هستیم.
وی افزود : در بزرگراه یادگار امام(ره) در مسیر جنوب به شمال از گلاب ، بزرگراه شهید زین الدین در مسیر شرق به غرب از صیاد ، بزرگراه بابایی در مسیر شرق به غرب از بزرگراه امام علی (ع) ، ، بزرگراه امام علی (ع) در مسیر جنوب به شمال از گلشن‌دوست شاهد شروع بار ترافیکی هستیم .
سرهنگ شریفی ادامه داد : در بزرگراه های شهید همت در مسیر غرب به شرق حوالی جنت آباد ، شهید حکیم درمسیر غرب به شرق از حدود شهید ستاری ، ، شیخ فضل الله در مسیر غرب به شرق از جناح تا ستاری دارای ترافیک در حال حرکت می باشد .
وی بیان داشت : خیابان آزادی در مسیرغرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) ، مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی و در حال حرکت هستند .
سرهنگ شریفی افزود : تیم های پلیس راهور تهران بزرگ از ابتدای صبح در تمامی تقاطع ها و معابر و میادین شهر تهران بمنظور روان سازی و کنترل ترافیک حضور دارند و طرح جناغی ها بمنظور نظم بخشی به بزرگراهها در حال اجراست و پلیس راهور در هنگام حضور در یک نقطه ، ترافیک را از بعد شبکه ای کنترل می نماید و علت آن هم این است که به علت هم گرایی برخی از معابر و تداخل با ترافیکی در یک محل باعث ایجاد بار ترافیکی شده و پلیس راهور مجبور است به هر یک از آن معبر به صورت مقطعی و نوبه ای زمان تردد دهد و همین امر باعث می شود ترافیک مقطعی ایجاد گردد .
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ افزود : هر واگن مترو و یا قطار شهری می تواند حدود ۱۹۰ مسافر را جابجا نمایند و این موضوع نشان می دهد که به چه میزان می توان با استفاده از ظرفیت حمل و نقل عمومی از ترافیک و تردد خودروهای تک سرنشین کاست.