احتراما رسالت یک شبکه رسانه چه صدا و چه سیما تولید سواد رسانه ای و هدایت مخاطبین بسوی سبک زندگی مدرن و تغییرات اجتماعی به جهت خدمت به مخاطبین و مردم است.

به گزارش ساراپرس،  یک معلم، استاد دانشگاه و جانباز دفاع مقدس ویک ورزشکار خطاب به شبکه های منو تو، اینترنشنال ،تی وی پرشین، ای تی ان وغیره نامه ای نوشت؛

متن نامه از این قرار است؛

سلام برشما و کلیه پرسنلتان

احتراما رسالت یک شبکه رسانه چه صدا و چه سیما تولید سواد رسانه ای و هدایت مخاطبین بسوی سبک زندگی مدرن و تغییرات اجتماعی به جهت خدمت به مخاطبین و مردم است؛ لذا این افتخار بر من و همکارانم جناب آقای دکتر محمدرضا اسمعیلی و سرکار خانم دکتر طیبه زرگر حاصل شدکه سه مقاله کاربردی و بکر در خصوص سواد رسانه ایی ، سبک زندگی ، هویت اجتماعی ، تغییرات اجتماعی ، اطلاعات فردی و جمعی برای استفاده مردم جهان و ایران بنویسیم.

با شناخت کامل در حوزه رسانه بدون هیچ تعصب و جانبدارانه اعلام می کنم رسانه های شما متاسفانه ندانسته ۸۰درصد سواد رسانه ای ندارد و۲۰درصد سواد رسانه ای دارد لذا بنده یک معلم ، استاد دانشگاه و یک جانباز جنگ تحمیلی و مطالباتی هم از مدیران کشورم دارم و اعتراضاتی به عدم مدیریت در بعضی قسمتها و بخش‌ها وارد کرده و سعی کرده ام اعتراض و مطالبات خودم را مکتوب کنم و سمع نظر مسئولین برسانم بعضا مدیران زیادی پاسخ قانع کننده داده اندو پیگیری نمودنده اند و بعضا حتی حاضر نشدند مطالب بنده را مطالعه کنندو باعث دلسردی مردمی وبنده شده اند، و رسانه های شما در این قسمت بسیار موثر بوده . جهت اطلاع اعلام کنم که دست بنده نه تو جیب دولت است و نه سر دولت روی دست بنده اتفاقا گاها انتقادهای سریعی به بعضی از مسئولین وارد کرده ام امابصورت فنی و بدور از بداخلاقی و درگیری با رعایت احترام و به استحضار برسانم نقش مثبت شما در کنترل و نظارت قابل احترام و شامل آن ۲۰درصد سواد رسانه ای بوده و هست .

متاسفانه در تولید آگاهی به مردم وکشیدن مردم به چالشهای اقتصادی،اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی که پیامدهای آنها صدرصد گرانیهای مسکن و دلار و ارزاق عمومی و طلا و ماشین و پول مردم را به جیب دلالان و اختلاسگران سرآریز کردند و ورود به حریم خصوصی مردم و وزیر و مدیرو مجبور کردن ورزشکار که جلوی حکومت بیاستند و چهره های هنری مجبور به بی حجابی کردن رسالت رسانه ها خوددانسته اید.(سوال بوجود آمده اینکه اختلاسگران و دزدانی که مال و دارایی‌ها مردم به غارت بردند الان کجا هستند در صف تظاهرات های خارج از کشور علیه نظام یا به تعریفی دقیق‌تر علیه مردم)

انتخاب مسیر رسانه ای شما مثل یک اتوبان یکطرفه بوده وخواسته ها خودتان اصل بوده بطوریکه به اسم حمایت از مردم ضربه به مردم زدید چه جوان‌هایی که می توانستند آینده این مملکت را بسازند شما با بی تدبیری میان انباشتی ازخاک مدفون کردید، آه و ناله و زجه این پدر و مادرها بخاطر کشته شدن فرزندشان را به گردن نظام انداختید و خودتان رادر هاله دلسوزی مدرن پنهان کردید اقدامات اشتباه شما تنها پسنده به جان مردم نبوده بلکه مال مردم هم به غارت بردید. بنظر می آید شاید به بنده خورده بگیرید و بنده را قضاوت وابسته کنید اگر کلام بنده تلخ است مطمئن باشید دوست هستم نه دشمن .

متاسفانه از تولیدات آگاهی‌های رسانه ها شما تمام کشتارها ، اعدامها ، بی نظمی هاو تحریم های امریکا که بستر ساز آن شما بودید تنها فقط ملت ایران را زجر دادید و زمینه ساز بیکاری ، فقر و بی ثباتی مدیریتی و قطع ارتباطی با دنیا و عدم حل برجام که برای ملت ایران یک دروازه طلایی اقتصادی بود، با اطلاعات غلط شما مانع از این موقعیت برای مردم ایران شدید(فقیررا فقیرتر و غنی را غنی تر کردید بنظرم اسم شما رسانه نیست تورم است علیه مردم ایران ).دشمنان ایران که قدمت دیرینه دارند شما با استفاده قراردادن ابزاری از رسانه های خود که در نزد ملت ایران این رسانه ها مخاطبینی دارند با مشخص شدن برنامه های غیر خیر خواهانه شما کم کم روبه افول هستید مشکلات مدیریتی در ایران پایه و اساس آن شما هستید ؛ لذا بهتر نیست در هدف گزاری رسانه های خود دنبال احترام به مردم ایران و آگاهی موثر توام با آگاهی های جذاب باشید.

چقدر نخبه ورزشی و هنرمندان نخبه و جوان و نوجوان و دانشجوی این مملکت که گل سر سبد های منابع مدیریتی ایران بودند ومعادن طلا و نفت و گاز  بودند را شما نابود کردید. لطفا موضع خودتان را روشن کنید هدف شما مردم است یا حکومت .یا اختلاسگران و دلالان ویا کشورهای خارجی یا پول کشور یا منابع کشور یا قدرت؟

لذا مدیران ایران در حال حاضر رویکرد ارتباطی با دنیا را تغییر دادند بخاطر مردم و حال هر چیزی که شما فکر کنید حکومت ایران تصمیم گرفته با دنیا تأمل دوجانبه انجام دهند . شما این تصمیم حکومت را کردید یک سوژه . لازم بذکر است بدانید :ملت ایران مطالبات اصلی خودرا از حکومت ارتباط با کل جهان بر اساس احترام متقابل و دیگری حل مشکل برجام و رفع تحریم ها دانسته اند.

برجام در شهریور ۱۴۰۱ در حال حل شدن بود که با بستر سازی و آگاهی دادن غلط شماو ستون پنجم گونه به طرف های برجام ملت ایران را ۴۴سال به عقب زدید، این دعای خیر خواهانه شما بود.بیایید ایرانی باشید صداقت داشته باشید.با حماسی کردن نگرشهای خودبر مردم ایران .ایرانی را به جان ایرانی انداختید و تفرقه بیانداز و حکومت کن نقشه سیاست های پلید انگلیس هست .لطفا تاریخ ایران را از خیلی سالیان قبل مطالعه کنید که بی ثباتی ایران از کجا نشأت گرفته و با چه هدفی بوده و به قدمت تمدن ایران نگاه کنید ایران جد بزرگ دنیاست اگر دانش هسته ای یا به اصطلاح اخرش بمب اتم حق نیست .برای هیچ کشوری حق نیست اگر حق است با توجه به تمدن بزرگ ایران حق ما اول است مگر این نبوده که اولین کشوری که تا کنون در دنیا از بمب اتم استفاده کرده امریکا بوده است.

یاد آوری می کنم برای شما روزی را که صدام حسین مسعود رجوی و منافقین را برادر خود خواند و آنها هم به اسم حمایت مردمی در عملیات کربلای ۴رزمندگان و مردم ایران را قتل عام کردند الان صدام و رجوی کجاهستند نزد ملت ایران منافقین و صدایمان چه جایگاهی دارند ! شما هم از این موضوع مبرا نیستید! بنظرمی رسد رسانه های مذکور اول باید آگاهی تاریخی خودتان را از مسایل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی ایران در ادوار گذشته تا کنون بالا ببرند سپس با بینشی آگاهانه تولید محتوی کنید .بنده بعنوان یک معلم از رسانه های شما تقاضا دارم آگاهی در جهت بهبود سواد رسانه ای مردم و سبک زندگی و هویت اجتماعی بسیار عالی است بشرطی که با کمترین هزینه مردم بیشترین سود آورده برای مردم داشته باشد، لذا بخاطر داشته باشید اطلاعات راجع به حجاب و هرچیزی که شما تولید محتوی می کنید مسیری کاملااشتباه است (شما از بی حجابی و رقص دختران و زنان در خلوت وجایگاه خصوصی افراد فیلم تهیه و به تصویر می کشیدوآن رادر کل جهان پخش و باعث مشکلات زیاد برای مردم وبخصوص جوانان می شوید شما معلوم هست در کدام تیم هستید.

روند حجاب یک زمان دارد و بصورت سبک زندگی مدرن در هر کشوری قابل حل است و با دخالت‌ها شما فقط روند اینکار را طولانی می کنید ) جهت اطلاع شما عرض کنم بنده پای صحبت بی حجابها و بدحجابهاخیلی نشسته ام تماما اشاره به این موضوع دارند این یک نوع اعتراض به وضعیت بد اقتصادی و عدم توزیع حقوقی مردم و عدم نظامندسازی حقوق بانوان است اگر این دو نقیصه در کشور حل شود ماحاضریم روبنده بزنیم در نهایت عملکردهای خوبی هم رسانه های شما داشته است که جا دارد تشکر بخاطر کنترل و نظارت بمعنای کیفی و کمی بر اساس گزارشات مردمی بازگو کردن از سوی رسانه های شما داشته باشیم
دکتر حمیدرضا عباسی مقدم
مسئول گروهای مردمی