مهلت ثبت‌نام در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش بدون تغییر در گستره و نوع مدارک تحصیلی تا پایان امروز تمدید شد.

به گزارش ساراپرس به نقل از فارس، ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش که تنها مختص به جذب ۲۸ هزار آموزگار دارد، از دهم اسفند امسال آغاز شد و قرار بود که ۱۶ اسفند پایان یابد که اولین بار تا نوزدهم اسفند تمدید شد.

آزمون استخدامی امسال با تغییرات گسترده نسبت به آزمون‌های سال‌های قبل مواجه هست و گستره و نوع مدرک تحصیلی بسیار بیشتر از گذشته شده است؛ به طوری که وقتی دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش اعلام شد، فارغ‌التحصیلان تعداد زیادی از رشته‌ها که در دفترچه این آزمون جایی نداشتند، درخواست کردند که بتوانند آنها هم در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند.

این درخواست‌ها حتی موجب به نامه‌ای از سوی وزیر آموزش و پرورش به سازمان اداری و استخدامی برای ورود سه رشته دیگر به این آزمون شد و حتی شنیده‌ها حاکیست که وزارت آموزش و پرورش پیشنهادی را به سازمان اداری و استخدامی داده است تا داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در صورت داشتن حداقل دو سال سابقه خدمت معلمی در مدارس ابتدایی دولتی یا غیردولتی فارغ از نوع رشته تحصیلی، بتوانند در این آزمون شرکت کنند. البته پیگیری خبرنگار فارس حاکی از این است که هنوز با درخواست‌های آموزش و پرورش موافقت نشده است.

به رغم آنکه روز گذشته مهلت نام‌نویسی آزمون استخدامی آموزش و پرورش پایان یافت اما سازمان سنجش امشب از تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش تا ۲۱ اسفند یعنی تا پایان امروز خبر داد. نکته حائز اهمیت این است که این تمدید مهلت با تغییر در نوع و گسترده مدارک تحصیلی همراه نیست.

در بخشی از اطلاعیه تمدید مهلت ثبت‌نام آمده است: در بخش ششم بند «ج» دفترچه عبارت ذیل به عنوان تذکر ۴ به دفترچه اضافه می شود و عبارت تذکر ۴ به عنوان تذکر ۵ به شرح مقرر اصلاح می‌شود:

تذکر ۴ ـ در ارزیابی تکمیلی، کسب حداقل (۹۵ ) امتیاز از شایستگی های عمومی، حداقل (۷۰) امتیاز از شایستگی اختصاصی و (۴۰) امتیاز از شایستگی تخصصی مقرر در جدول شماره (۲) الزامی است.

تذکر ۵-با توجه به تبصـره ۳ ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسـانی به ایثارگران، ایثارگران مشـمول سـهمیه‌های ۲۵ و ۵ درصـد متقاضی استخدام در ادارات آموزش و پرورش، باید حداقل هشتاد درصد (۸۰ درصد) حداقل امتیازات مندرج در تذکر ۲ و ۴ را کسب نمایند.

استقبال از ثبت‌نام در آزمون استخدامی این دوره آموزش و پرورش به حدی بوده است که ثبت‌نام در روز پایانی اولین مهلت، با سختی مواجه شده بود و حتی برخی داوطلبان اعلام می‌کردند که امکان ثبت‌نام برایشان فراهم نشده است.