معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه شهرستان ری از آغاز عملیات اجرایی رفع نقطه حادثه خیز محدوده غنی آباد، تکمیل پل تقاطع فیروزآباد و اجرای کمربندی شهر قلعه نو با حضور معاون رئیس جمهور و استاندار تهران خبر داد.

به گزارش ساراپرس، محمد بشارت روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: پیگیری اجرای پروژه های عمرانی در حوزه راه های برون شهری به جهت رفع مشکل حوزه ترافیک و کاهش تصادفات از مهرماه سال گذشته آغاز شد که با سفر ریاست جمهوری به شهرستان ری تسریع در اجرای این پروژه ها و تخصیص منابع مالی جدید برای پروژه های اولویت دار که جزء دغدغه ها و مطالبات مردم شهرستان ری به شمار می آید، صورت گرفت.

وی اذعان داشت: در دو نقطه از مسیر ۲۸ کیلومتری کمربندی دوم با گره های ترافیکی سنگین مواجه بودیم که با تعریف دو پروژه اضطراری شامل اصلاح هندسی میدان غنی آباد و تکمیل پل تقاطع فیروزآباد این مشکل مرتفع خواهد شد.

بشارت خاطرنشان ساخت: در مهرماه سال ۱۴۰۱ تفاهم نامه ای با اداره کل راه و شهرسازی استان تهران برای تکمیل و اجرای این ۲ نقطه در تقاطع غنی آباد و پل تقاطع فیروزآباد منعقد و ۴۵ میلیارد تومان اعتبار نیز از محل اعتبارات فرمانداری برای آن تخصیص داده شد و در سفر رئیس جمهور مابقی اعتبار برای تکمیل پروژه های مذکور مصوب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: مسئولان اداره کل راه و شهرسازی نیز طراحی، اجرای تشریفات مربوط به مناقصات، طراحی و نقشه های اجرایی را در زمینه اصلاح هندسی تقاطع غنی آباد آغاز کردند تا به نحوی این طراحی انجام گیرد که مشکلات ترافیکی در این محدوده به حداقل برسد.

وی بیان کرد: در محور غنی آباد در همین مدت ۸۰۰ متر از مسیر به همت اداره راهداری شهرستان کار انجام شد و هم اکنون در مدار بهره برداری مردم قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه شهرستان ری مهمترین عامل در سرعت بخشی به روند اجرایی این پروژه ها را سفر حجت الاسلام رئیسی رئیس محترم جمهور به این شهرستان در بهمن سال گذشته دانست و این سفر را عاملی برای تصویب تامین منابع مالی و جبران کسورات و سرعت بخشی به روند اجرای آنها برشمرد.

وی ادامه داد: در محور ری-ورامین نیز شاهد ترافیک شدید صبحگاهی و عصرگاهی هستیم که نتیجه بررسی ها در شورای ترافیک استان اجرای کمربندی بود، که با انتخاب پیمانکار توسط راه و شهرسازی عملیات اجرایی نیز آغاز می شود.

بشارت اعلام کرد: سه شنبه ۲۹ فروردین با حضور منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و فخاری استاندار تهران در شهرستان شاهد آغاز عملیات اجرایی کمربندی قلعه نو در محور ری- ورامین خواهیم بود .

به گفته بشارت برای پروژه غنی آباد تاکنون مبلغ ۵۰ میلیارد تومان، تکمیل پل تقاطع فیروزآباد مبلغ ۸۸ میلیارد تومان و برای کمربندی ری-ورامین نیز در مرحله نخست ۱۱۳ میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است.