سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران با اعلام اینکه طرح موضعی محدوده گلابدره در منطقه یک به مساحت ۸۳ هکتار تهیه و تدوین شده است، از ارسال این طرح به دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ به منظور طی مراحل تصویب طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش ساراپرس، طرح موضعی محدوده گلابدره در جلسه ای با حضور سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران، شهردار منطقه یک و نمایندگان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، ارائه شد و مورد تأیید حاضران قرار گرفت.
سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران در این جلسه با بیان اینکه محله گلابدره در محدوده بافت ناکارآمد منطقه یک قرار گرفته است، از تهیه طرح موضعی این محله به مساحت حدود ۸۳ هکتار خبر داد.
به گفته هدایت محدوده گلابدره دربرگیرنده یک هزار و ۱۳۵ پلاک است و در شرایط کنونی به دلیل مشکلاتی از قبیل ریزدانگی و نفوذناپذیری بافت، مالکیت غیررسمی ، ساخت و سازهای غیرمجاز و ناکارآمدی ضوابط طرح تفصیلی دچار تشدید فرسودگی و ایجاد شرایط کالبدی بحرانی و به تبع آن آسیب ها و مشکلات اجتماعی متعددی شده است.
سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران در خصوص طرح موضعی محله گلابدره، توضیح داد: در طرح موضعی این محله تلاش شده تا با اصلاح طرح تفصیلی موجود، پیشنهاد ضوابط کارآمد، ایجاد مشوق‌های تجمیع و نوسازی و پیش بینی راهکارهایی برای حل مشکلات ثبتی و سندی ساکنین، زمینه ساماندهی و توسعه محدوده گلابدره فراهم شود.
هدایت افزود: همچنین تأمین خدمات پشتیبان سکونت و توجه به توسعه گردشگری در محدوده گلابدره از دیگر نکاتی است که در تهیه طرح موضعی این محدوده مورد توجه قرار گرفته است.
شایان ذکر است در خاتمه این جلسه، طرح موضعی محدوده گلابدره که به همت سازمان نوسازی شهر تهران تهیه شده مورد تأیید حاضرین قرار گرفت و مقرر شد طرح مذکور جهت طی مراحل تصویب به دبیرخانه کمیسیون ماده۵ ارسال شود.