قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور در دیدار با قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری و رییس سازمان میراث فرهنگی جمهوری خلق چین با اشاره به پیشینه و تاریخ کهن میان دو ملت ایران و چین، گفت: در صورت افزایش سطح تعاملات گردشگری، بسیاری از مشکلات در سایر حوزه های کاری دیگر نیز حل و فصل خواهد شد.

به گزارش ساراپرس، علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور که برای شرکت در اجلاس «ائتلاف برای میراث فرهنگی آسیا» به چین سفر کرده، با لی کوین قائم مقام وزیر فرهنگ و گردشگری و رییس سازمان میراث فرهنگی جمهوری خلق چین دیدار و گفت و گو کرد.

رییس سازمان میراث فرهنگی جمهوری خلق چین در این دیدار از توسعه روابط و مناسبات دو کشور در عرصه های میراث فرهنگی و گردشگری اعلام حمایت کرد و گفت: ایران و چین دو کشور با تمدن های کهن و تاریخی در آسیا هستند که باید همکاری های گسترده تری با یکدیگر داشته باشند.
لی کوین همچنین از اعلام آمادگی جمهوری اسلامی برای برگزاری نمایشگاه موزه ای در ایران قدردانی کرد و این گونه رویدادها را گامی موثر برای توسعه دیپلماسی فرهنگی دانست.
قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور نیز با اشاره به پیشینه و تاریخ کهن میان دو ملت ایران و چین، گفت: روابط میان ایران و چین با سابقه و کهن بوده و پژوهشگران معتقدند که این مناسبات دوجانبه از «راه ابریشم» آغاز شده و خوشبختانه تا به امروز نیز پایدار بوده است.
دارابی با تأکید لزوم حمایت همه جانبه از این دستاورد عظیم فرهنگی، افزود: در صورت افزایش سطح تعاملات گردشگری، بسیاری از مشکلات در سایر حوزه های کاری دیگر نیز حل و فصل خواهد شد.