معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: شوراهای شهر و روستاها، فرصت و نهادی برای بهره گیری از اندیشه و تلاش نخبگان و متخصصان متدین و معتقد است که می توانند به روند توسعه جامعه سرعت بخشند.

به گزارش ساراپرس، حمید زمانی روز شنبه نهم اردیبهشت ماه به مناسبت فرا رسیدن روز شوارها، ضمن تبریک فرارسیدن این روز، طی پیامی اعلام کرد:

(و امرهم شوراء بینهم / سوره شورا آیه ۳۸)

همانگونه که مولای متقیان می فرماید، کسی از لغزش و خطا مصون می ماند که در کارها با دیگران مشورت می کند؛ اصل شورا و مشورت برای کاهش خطاها، افزایش وحدت رویه و بهبود روابط میان اعضای جامعه است به گونه ای که بتوان تمام افراد جامعه را در انجام امور و کارها مشارکت داد و دخیل کرد.

همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار دولت جمهوری اسلامی، با توجه به اهمیت بهره گیری از توان و همفکری همه اعضای شهرها و روستاها، موضوع شوراها مطرح شد، تا با تشکیل شوراها از کوچکترین بخش های جامعه یعنی روستاها تا بالاترین بخش آن که همان قوه مقننه و مجلس شورای اسلامی است، همه مردم در امور کشور و تصمیم گیری برای عمران و آبادانی آن مشارکت و دخالت داشته باشند و خود را در این روند تصمیم گیری دخیل بدانند.

امام محمد باقر علیه السلام نیز ضمن تاکید بر اصل شورا و مشورت، این مساله را نیز مطرح ساخته اند که در امور خود با افراد خدا شناس و کسانی که از خدا می ترسند، مشورت کن. موضوعی که اشاره بر لزوم انتخاب افراد صالح، مومن و متقی برخوردار از تخصص و تجربه لازم و کافی برای حضور در مسند تصمیم گیری و تصمیم سازی دارد تا بدین گونه اصل مشورت و هم فکری به ابزاری برای بهره گیری از تفکر و منطق بهترین و متخصص ترین افراد جامعه تبدیل شود.

یقینا مشورت گرفتن از افراد معتقد، متدین و متخصص موجب اعتلای همه جانبه جامعه می شود و ما نیز بر این اصل تکیه می کنیم.

اکنون با فرا رسیدن ۹ اردیبهشت سالروز تاسیس شوراهای اسلامی شهر و روستاها به عنوان نهادی مقدس در جمهوری اسلامی، جای یادآوری این نکته وجود دارد که می توان با بهره گیری از توان فکری و تجربه کاری اعضای این نهادها، به رشد و اعتلای شهرستان ری کمک کرد تا این منطقه همواره با شتاب و سرعت در مسیر توسعه و ترقی قرار گیرد.

اینجانب فرارسیدن نهم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس نهاد مقدس شوراهای اسلامی را به تمامی اعضای محترم این مجموعه در سراسر کشور بویژه در حوزه سرزمینی شهرستان ری که در حل مشکلات شهرها و روستاها و خدمت به اهالی آنها خالصانه تلاش می کنند تبریک عرض نموده و از درگاه خداوند متعال سلامتی و توفیق کلیه خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران را مسئلت می نمایم.

حمید زمانی
معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری